Nha trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Nha trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Nha trang

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

21 Juli 2012 | Vietnam, Nha Trang

dag 14 Nha trang

Vandaag is het thema shop "till you drop" en in het kader hiervan gaan we twee markten bezoeken in Nha trang.
De markten die we gaan bezoeken zijn een lokale markt en een grotere meer op toeristen gerichte markt.
Gelukkig zijn de markten allebei dichtbij het hotel en hoeven we dus maar twee hele korte ritjes met de taxi te maken.
De temperatuur blijft continu boven de dertig graden en ook de luchtvochtigheid ligt ver boven gemiddeld.
De eerste markt die we bezochten was de Xom Moi market ,dit is een markt die eigenlijk bedoeld is voor de locals en hier word over het algemeen meer etenswaren verkocht dan de glimmende rommel waar de Nederlandse Kardashians naar op zoek zijn.
Bij het uitstappen van de taxi kwam  het heerlijke aroma van gefermenteerd fruit gemengd met de lucht van vis en vlees ons al tegemoet.
De markt bestond uit een gedeelte met allerlei huishoudelijke produkten,van shampoo tot potten en pannen en uit een gedeelte met etenswaren,van fruit en groente tot levende dieren.
Door de penetrante lucht hadden de Kardashians het al gauw gezien maar papa wilde toch nog even naar de afdeling levende handelswaar.
Op deze afdeling kan je bijna alles kopen wat beweegt en een hartslag heeft, alleen de lucht die hier hangt is even wennen .
Tijdens papa zijn ronde kwam hij op de afdeling kikkers,deze kikkers hebben ongeveer het formaat van een klein konijntje, terwijl papa hier liep kocht een vrouw(met brommerhelm en mondmasker nog op)een paar van deze kikkers en de verkoopster haalde er een paar uit een net en sloeg ze keihard met hun kop  op de stoeprand en terwijl ze nog half leefde begon ze met een grote schaar hun zwemvliezen er af te knippen.
Papa reageerde met een luide "ah joh" waarop ze beide begonnen te lachen.
Na deze licht traumatische ervaring besloot papa maar de rest van de familie op te zoeken die op de afdeling cheapo zonnebrillen,brillen aan het passen waren.
Zonder een keuze te hebben gemaakt zijn we maar verder gegaan naar de Dam market die meer gericht is op toeristen en waar we mischien ons chinees altaartje konden kopen.
De rit was maar 5 minuten met de taxi en de Dam market was meer een soort Zuidplein maar dan helemaal volgepropt met aziatische snuisterijen en leek erg op de markt die we al eerder gezien hadden in Hanoi.
Helaas hier ook geen spoor van ons huisaltaar en nadat papa weer zijn nodige medicijnen had ingeslagen(bij de apotheek werd en passant ook nog aan papa gevraagd of hij nog iets te snuiven wilde hebben) zijn we nog even buiten op een terras gaan zitten.
Hierna vonden we het wel weer welletjes en zijn we gaan lunchen en daarna chilltime op het strand(je geeft de kinderen 100.000 dong(4 euro)en ze zijn de hele middag zoet op een opblaaskussen in de zee met hun vriendjes uit verschillende landen(Finley zijn engels gaat met sprongen vooruit en Saphira doet haar best om zo goed mogelijk mee te doen in het engels)
's avons hebben we met zijn allen het traditionele Vietnamese gerecht Pho gegeten,dit is een noodlesoep met vulling naar keuze(veggie,kip of beef).
Pho kan je werkelijk op iedere straathoek eten en er is zelfs een keten( Pho 24)net zoals Mc donalds die alleen maar Pho serveren(een bakje kost gemiddeld tussen de 1 en de 2 euro).
Na echt heerlijk te hebben gegeten snel weer naar ons lekkere zachte bedje van het hotel

• 22 Juli 2012 - 16:23

Sophie:

Lekker he dat shoppen Bianca en Shapira daar worden wij vrouwen altijd zo vrolijk van.
    Inmiddels is de temperatuur in Rotterdam gestegen boven de 20 graden en een heerlijk zonnetje. dus inmiddels zijn wij ook wat vrolijker aan het worden.
    Groetjes,
    Sophie xxx

• 23 Juli 2012 - 09:48

Bianca:

Dus nog "steeds" geen chinees tempeltje kunnen scoren.. Hoop dat jullie er snel 1 vinden.
    En die kikkers ahhhh... bedankt voor de duidelijke omschrijving haha!!

Hier in Rotterdam is het ook beter weer, 25 graden zelfs vandaag... je zou bijna denken dat het zomer is.
    We kijken weer met smart uit naar jullie volgende verslag!
    Echt super om op deze manier van jullie geweldige avonturen mee te mogen genieten!