Nha trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Nha trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Nha trang

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

20 Juli 2012 | Vietnam, Nha Trang

dag 13 Nha trang

Vroeg op staan doen we even niet meer(we staan nu rond 07.30 op,en we liggen al om 20.00 hr op bed),behalve mama die zit al vanaf 06.00 als een bejaarde te puffen en te blazen tot de  rest van de familie wakker word, omdat al onze bezigheden in Nha trang toch wel heel veel van onze energie vergen,de temperatuur is iedere dag ver boven de 30 graden en iedere stap kost behoorlijk wat energie.
Dus alle dingen die we hier doen, al is het 10 minuten lopen doen we met de taxi
die spotgoedkoop zijn(als je de goede neemt en niet de oplichters met de gefixte meters).
Nha trang is een behoorlijk toeristische plaatsje waar zelfs restaurants zitten die volledig gericht zijn op russische toeristen(en dus ook alles in het russisch aanprijzen),gelukkig zijn het niet de opzichtige russen die je bijvoorbeeld in Turkije tegen komt dus daar hebben wij  helemaal geen last van.
Qua winkels vind je hier alles van massagesalons tot aan de duurdere kledingzaken zoals in Nederland en hier tussen zitten de locals op straat met allerlei soorten bbq's van alles en nog wat  te bereiden.
Met enige regelmaat kom je hier ook op straat Vietnamese chihuahua's(ratten) tegen,paniek bij mama, wij weer lachen.
Vandaag zijn we na het voortreffelijke ontbijt, waar we ons ongegeneerd hebben zitten volproppen vertrokken naar de Long son pagoda.
De Long son pagoda is gebouwd in 1940 op een heuvel dichtbij het centrum van Nha trang en lekker dicht bij het hotel.
Omdat wij niet meer zo heel vroeg opstaan was het al een drukte van jewelste toen we bij de pagoda aankwamen.
De bezoekers waren voornamelijk locals en ook hier was het weer trappen lopen geblazen,op de eerste verdieping was een grote moderne Thais uitziende tempel waar net een dienst was begonnen en iedereen zat te chanten.
Na een tijdje tussen de monniken te hebben gezeten(papa was al half weggedut door het chanten van de monniken) zijn we verder gegaan voor de volgende fase omhoog naar de top van de berg waar een 24 meter hoge spierwitte boeddha in een lotushouding op een lotusbloem zat.
Op een tussen etage op weg naar de top lag papa zijn favoriete boeddha, een liggende boeddha van 14 meter lang en 5 meter hoog.
Na weer een aantal trappen kwamen we aan op de top waar het ongeveer vierhonderd graden was en na een kort rondje om de boeddha gauw weer terug naar beneden .
Op de weg naar beneden kwamen we nog langs de ruimte waar de monniken hun maaltijd kregen geserveerd na het gebed,maar hier werden we weggestuurd door een gemummificeerd theelepel vrouwtje van denk 300 jaar oud en 40 cm hoog .
Onderaan de tempel wilden we even wat drinken maar mama zag in het restaurant een Vietnamese chihuahua(rat)lopen dus dat konden we gelijk weer overslaan.
Gelukkig had de tempel ook een klein winkeltje met een lief oud vrouwtje die alles verkocht voor weggeef prijzen(dus konden de Nederlandse Kim en Kourtney Kardashian heel de toko weer leegkopen).
Hierna weer even een restaurantje opgezocht en daarna tijd voor strand om even aan onze kleur te werken en zo min mogelijk te bewegen.
's avonds nog even een restaurantje bezocht en weer terug gekropen naar het hotel om te gaan slapen want het was al bijna 20.00 hr.

• 21 Juli 2012 - 14:38

Sophie:

Als ik het zo lees is het ontbijt erg lekker maar jullie trainen het er weer af met al die trappen lopen en bezoekjes brengen aan die tempels. Denk dat ik ook maar zo'n vakantie moet boeken hahaha.
    Veel plezier nog.
    Groetjes uit een zonnig Rotterdam
    Sophie

• 22 Juli 2012 - 05:31

Bianca:

Wow wat een gave grote Boeddha's hebben jullie daar gezien!
    Al die trappen beklimmen was wel de moeite waard, leuke foto's ook weer!

Groetjesss