Saigon parijs/amsterdam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Saigon parijs/amsterdam - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Saigon parijs/amsterdam

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

02 Augustus 2012 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Dag 26 Saigon   parijs/amsterdam

Vanochtend hadden we onze laatste excursie in Saigon naar het waterpark Dam sen wat op een kwartiertje rijden van het hotel ligt.
Papa heeft vannacht behoorlijk slecht geslapen door de telkens terugkerende pijn in zijn arm.
Uiteraard val je dan in slaap als het tijd is om op te staan dus de rest van de familie is om 07.30 maar zonder papa gaan ontbijten.
Ons  kleine prinsesje heeft daarna voor papa een ontbijtje bij elkaar gesprokkeld(watermeloen,twee stokbroodjes en een bakje koffie)en bij papa op bed geserveerd.
Nadat papa het ontbijtje naar binnen had gewerkt was hij alweer redelijk bij getrokkenen konden we op weg naar het waterparadijs.
Het waterpark ging om 09.00 open en wij waren na een ritje van een kwartiertje met de taxi vlak na openingstijd aanwezig.
In het waterpark waren uitsluitend locals en het was behoorlijk groot van opzet en alles was goed georganiseerd en onderhouden.
De hoofdattractie's van het park waren meerdere soorten glijbanen waar je zowel met als zonder opblaasbare banden en matjes van af kon glijden.
Het park was ook voorzien van een cultureel gedeelte en meerdere, een soort van fastfood, restaurants met allerlei Vietnamese lekkernijen voor spotprijsjes,maar de gewoonte was hier zo te zien om met heel de familie inclusief een hele picknick uitrusting een plaats in het park te veroveren.
Door het hele park hingen ongeveer om de 10 meter luidsprekers van kwaliteit wekkerradio waaruit continu keiharde schetterende muziek tetterde.
Bij het gedeelte golfslagbad stonden allemaal bamboe strandstoelen opgesteld die nog bijna allemaal vrij waren dus konden een lekker plekje in de zon uitkiezen.
De twee kleine vrijbuitertjes gingen ondertussen samen op pad om het park te verkennen
en de verschillende glijbanen te bekijken het was alleen een beetje jammer voor Saphira  dat je voor alle glijbanen minimaal 1.40 cm moest zijn.
Het park was vergeven met de kleinzoontjes van Ho chi minh(badmeesters) die hun baan wel heel erg serieus namen en bij het minste of geringste liepen te fluiten als ze iets zagen wat in hun ogen niet mocht,zo moest papa zijn zonnebril afdoen toen hij in de rij stond en opnieuw achteraan sluiten(ja pleurt op dat gaan we niet doen he mafketeltje) .
Door deze kleine NSB-ertjes mocht Saphira ook niet de meeste glijbanen op want ze was volgens hun twee millimeter te klein.
Toch hebben onze kleine rakkers zich nog lekker vermaakt op de twee overige glijbanen waar Saphira wel op mocht en in het golfslagbad-gedeelte.Het spelletje van de locals hier is om tegen elkaar aan te botsen met opblaasbanden en hier deden Finley en Saphira vrolijk aan mee.
In het park liepen ook verschillende fotografen rond die op verzoek foto's maakten.
Papa wilde wel een foto van ons viertjes op de bamboestoelen en hierna moest Saphira allerlei posities in het zwembad aannemen zodat de fotograaf er naar hartelust op los kon fotograferen.
Na een klein uurtje kwam de fotograaf weer terug met de afdrukken en die zagen er best leuk uit dus die hebben we ook maar aangeschaft(0,80 eurocent  per stuk).
Daarna zijn we met de taxi nog even naar de markt gereden want Saphira wilde nog een jurkje hebben,na een snelle stop bij de markt terug naar het hotel om ons voor te bereiden op de weg naar het vliegveld.
Na enig stressen waren de koffers gepakt en konden we uitchecken,papa had stiekem twee kussens van het hotel meegenomen om die bij het tempeltje te stoppen als buffer,maar jammer maar helaas daar trapte ze niet in en de kussens konden we mooi vergoeden we en ze waren maar liefst twaalf euro per stuk!
Na nog even de laatste springrolls en cocktails naar binnen te hebben gewerkt kwam ons vervoer naar de luchthaven al aanrijden.
De auto die we hadden geregeld via het hotel was gelukkig een hele grote bus en daar pastten onze koffers en andere rommel precies in.
Na een half uurtje rijden kwamen we aan op het vliegveld en hadden we maar liefst twee karren nodig voor al onze koffers,als we dat maar mee mogen nemen,stress,stress.
Toen we in de rij stonden om in te checken kwamen er mensen met twee keer zoveel dozen en bagage als dat wij bij ons hadden voorbij dus dat was wel een beetje een opluchting.
Het inchecken verliep zeer soepel en al onze bagage werd gelijk doorgelabeld naar Amsterdam dus daar hoefden we ons geen zorgen meer om te maken.
Na een heerlijke whopper bij Burger king zijn we kort daarna ingestapt in ons vliegtuig,papa moest natuurlijk weer voordringen(mensen met kleine kinderen mogen altijd eerst!)en ging in het vliegtuig bij het raam zitten op de plek van een andere passagier.
De passagier die op deze plaats hoorde te zitten bood gelukkig aan om van stoel te switchen dus kon papa lekker blijven zitten en kon de reis van 12 en een half uur! beginnen.
Dankzij de gouden uitvinding van slaappillen hebben wij ongeveer 9 uur niet meegemaakt van de totale reis dus dat schoot lekker op.

• 03 Augustus 2012 - 23:27

Sophie:

Wat jammer dat wij jullie leuke verhalen niet meer kunnen lezen, maar ja aan alles komt een eind dus ook vakantie.
    Ik heb erg genoten van jullie reisverhalen.
    Goede vlucht terug en hopelijk gaat met het papa's arm snel beter."

groetjes,
    Sophie