Hue - Reisverslag uit Hu, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hu, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Hue

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

10 Juli 2012 | Vietnam, Hu

Dag 4  Hanoi-Hue

Vanmorgen om 07.30 opgestaan om nog even rustig te ontbijten en onze rekening te betalen in het hotel,gelijk even onze favoriete receptioniste ons volgende hotel in Hue laten bellen voor de airport pick-up en een taxi om ons naar het vliegveld van Hanoi te brengen.
De taxi was door de files in Hanoi vrij laat waardoor wij pas minder dan een uur voor vertrek met samen geknepen billen aankwamen op de luchthaven.
Gelukkig liep het inchecken vrij soepel en konden we gelijk doorlopen naar het vliegtuig die 15 minuten later alweer opsteeg op weg naar Hue.
De vlucht naar Hue duurde slechts 50 minuten en verliep heel soepel zonder turbulentie alleen het vliegtuig landde als een baksteen en kwam vrij hard neer op de landingsbaan.
De luchthaven van Hue was vrij klein maar alles verliep zeer vlot en binnen tien minuten hadden we onze 3 ienie-miene koffertjes(totaal 25 kg) en konden we doorlopen naar de plek waar al de gillende gekken met taxi's stonden te wachten.
Gelukkig hadden we alles van te voren al geregeld en stond er een klein vrouwtje in traditionele Vietnamese kleding ons al weer op te wachten(lang leve papa de regelneef)en konden we gelijk in een minivan springen om de reis naar ons volgende hotel voort te zetten.
Het hotel dat we hadden geboekt was een van de betere hotels in Hue en dat was een totaal andere wereld dan ons kleine cosy hotelletje in Hanoi.
In dit soort hotels is er weinig te merken van enige interesse naar de klanten toe maar dit was een van de weinige hotels met een zwembad dus vandaar dat we voor dit hotel hebben gekozen.
Onze kamer was gevestigd op de bovenste verdieping en was alleen te bereiken met de lift die je moest bedienen met je pasje van de kamer anders werkte de lift niet..
Na even een klein rondje langs de omgeving van het hotel ,het was op dat moment meer dan 35 graden,een snelle lunch in de vorm van stokbroodjes gezond(een overblijfsel van de oude franse overheersers)en door naar het hotel alwaar op de derde etage een klein zwembad was aangelegd.
Dit was eigenlijk de eerste keer dat we even konden chillen op een lekkere lounge chair in de brandende zon.
In de avond heeft papa weer het vel van een Vietnamees over zijn neus getrokken om zo goedkoop mogelijk de volgende dag een prive taxi met chauffeur te regelen om de plaatselijke bezienswaardigheden langs te rijden(30 dollar voor ons vieren,het hotel had ons dezelfde rit aangeboden voor 85 dollar p.p. maar door trappen we niet in).
Bij dezelfde Vietnamees gelijk een prive-taxi geregeld voor de reis over twee dagen naar Hoi-an(60 dollar voor 3 uur rijden),mama had graag met de bus gewild (4 euro p.p.)maar dit duurt ongeveer anderhalf uur langer en dan zit je hutje mutje met allerlei stinky-winky backpackers dus daar heeft papa even niet zoveel trek in.
Onze regel-vietnamees had ook een restaurant en nadat hij met allerlei gratis drankjes begon te strooien zijn we daar gelijk maar blijven eten,onze Vietnamese vriend was ook de eerste persoon in Azie die wij zijn tegengekomen die geen fooi wilde hebben.
Na de maaltijd hebben de kids nog even een paar potjes gepoold en daarna terug naar het hotel en vroeg naar bed want morgen om 08.30 staat onze communistische kameraad ons met de taxi op te wachten(als het goed is tenminste).

• 10 Juli 2012 - 19:04

Ashlyn: