Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Hue - Reisverslag uit Hué, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Hue

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

11 Juli 2012 | Vietnam, Hué

dag 5 Hue

Vandaag voor het eerst de wekker vroeg gezet (07.00) omdat we om half negen worden op gehaald door onze chauffeur.
Vanmorgen was het om 06.00 uur(mama moest weer vroeger opstaan)  al zonnig dus het beloofd vandaag een warme dag te worden.
Het ontbijt was zeer uitgebreid ,zoals het hoort bij een hotel van deze klasse,alleen waren alle tafels binnen gedekt en niet op het dakterras.
Op papa's verzoek werd er toch een tafel buiten gedekt en konden we lekker buiten eten.
Na het ontbijt de nodige camera's bij elkaar geraapt en op naar het backpackers hotel waar onze chauffeur al stond te wachten met een mooie spliksplinter nieuwe terreinwagen.
Ons eerste bezoek was de Mihn Mang tombe die is gebouwd in 1841 in opdracht van een van de heersers van Hue in die tijd.
De rit duurde ongeveer 20 minuten en toen we op het terrein aankwamen kwamen uit alle hoeken en gaten de verkopers al aan rennen om ons allerlei prullaria te verkopen(jammer.
Na een korte wandeling door een bananenplantage kwamen we aan bij een oude chinees uitziende poort alwaar papa even zijn portemonnee kon leeg schudden om de entree te betalen(vrij prijzig voor Vietnamese begrippen ,3 euro p.p.).
Het terrein waar de tombe zich bevond was behoorlijk groot en zeer goed onderhouden,na hier ongeveer een klein uurtje te hebben rondgelopen en alle gebouwen te hebben bezichtigd op naar de volgende halte,de Khai Dinh tombe.
De rit  naar deze tombe  was gelukkig slechts 15 minuten,hier aangekomen wemelde het helaas voor ons al van de toeristen.
Papa was er inmiddels al achter gekomen dat kinderen tot 12 jaar voor een gereduceerde prijs naar binnen mochten en kinderen tot 6 jaar gratis,dus vanaf dat moment was Finley 11 jaar en Saphira 6 jaar.
De Khai Dinh tombe is gebouwd in 1920 en bestond uit een hoofgebouw die je kon bereiken via een aantal steile trappen.
Door het aantal toeristen(en ook nog een Vietnamese trouwerij) was het een klein beetje dringen geblazen maar met een klein beetje geduld konden we toch alles bezichtigen,na een half uurtje waren we hier wel uitgekeken dus op naar de volgende halte.
Onze volgende stop was de Tuc Duc tombe,deze tombe is gebouwd in 1864 in opdracht van keizer Tuc Duc die op dit zeer grote terrein leefde met meer dan honderd! concubines.
Ook dit compleet ommuurde terrein was voorzien van meerdere gebouwen en grote vijverpartijen dus dat was een aardige wandeling,inmiddels was de temperatuur al opgelopen tot het punt van zweet tussen de bilnaad en zodoende nam de motivatie bij sommige al lichtjes af.
Door het humeur van ons klein tirannetje hebben we maar besloten om nog 1 site te bezichtigen en dat was de grote citadel ook wel Imperial city genoemd.
De rit hiertoe duurde ongeveer 15 minuten en was ook nog richting het hotel dus dat kwam goed uit.
De grote citadel is gebouwd in 1804 in opdracht van keizer Gia long en moest een kopie worden van de verboden stad in Beiing,het terrein is omgeven door een 10 kilometer lange muur met gracht.
Inmiddels zaten we allemaal op een klein persoonlijk breekpuntje en hebben we daarom slechts een klein gedeelte van de site bezichtigd(wel nog even 4 waterijsjes gegeten voor 8! euro totaal).
Onze communistische vriend stond ons al weer met de auto op te wachten en bracht ons binnen no-time naar het hotel alwaar we na een lekkere lunch(stokbroodjes gezond) naar het zwembad van het hotel zijn gegaan om even lekker te chillen.
's avonds nog even naast het hotel in het backpackerhotel gegeten waar de mensen zo ontzettend vriendelijk waren(gratis drankjes,gratis vers fruit, voor de kinderen gratis baseballpetjes))dat we eigenlijk spijt kregen dat we hier niet geboekt hadden.
Na ons helemaal lam te hebben gezopen aan de cocktails (allebei twee) gauw naar het hotel want morgen gaan we door naar Hoi-an met de taxi ,dit word een rit van ongeveer 3 uur.

• 11 Juli 2012 - 16:20

Sophie:

Petje af voor papa die regelt allemaal wel eventjes.

We willen foto's !!!!!!

Groetjes uit een droog Rotterdam
    Sophie xxx

• 12 Juli 2012 - 16:53

Sophie :

Hier dan weer een trouwe fan van waarbenjij.nu ziet er goed uit een duik in de chineese zee.
    Zie dat de kids een hoop plezier hebben.
    Groetjes van Sophie xxx