Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

08 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

dag 2 Hanoi

Het plan was om vandaag vroeg op te staan omdat we heel veel dingen op het programma hadden staan.
Helaas waren we door de reis naar Hanoi allemaal zo vermoeid dat we pas om 09.30  uit bed kwamen,gelukkig nog net op tijd voor het ontbijt.
Na ons ontbijt stond de taxi klaar om ons naar het mausoleum te brengen waar Ho chi minh ligt gebalsemd en opgebaard.
Na een rit van een kleine 20 minuten kwamen we aan bij het mausoleum waar een rij van een kilometer stond en kwamen wij erachter dat we en te bloot gekleed en te laat waren (5 min)om nog naar binnen te mogen.
Maar niet getreurd naast het mausoleum staat het Ho chi minh complex,dit is de plek waar de kleine tiran heeft gewoond en waar in een museum al zijn bezittingen zijn tentoongesteld .
Voor de Vietnamese touristen waren papa en Saphira weer aardig interresant (kunnen jullie even poseren voor de foto )maar dit ging Saphira gauw vervelen dus afkappen die hap.
Na meerdere personen die ons met allerlei soorten vervoer overal naar toe willen brengen(fiets,brommer,taxi) te hebben afgewimpeld springen we op advies van mama in de verkeerde taxi die ons 2x zoveel als gebruikelijk ,met een gefixte meter, in rekening brengt.
Gelukkig brengt hij ons wel waar we wezen moesten namelijk het etnologisch museum waar de geschiedenis van Vietnam en zijn bewoners aan de hand van allerlei authentieke gebouwen en dagelijkse dingen in beeld word gebracht.
Na een uurtje te hebben rondgelopen was het tijd voor de lunch die wij in het museumrestaurant hebben genomen.
Na het etnologisch museum stond een bezoek aan het army museum op het programma,dit keer heeft papa maar een taxi uitgezocht en die bracht ons voor een klein prijsje(2 euro) naar het army-museum.
In het army museum is een klein gedeelte gereserveerd voor oorlogen in Vietnam door de jaren heen maar het grootste gedeelte is gereserveerd  voor de oorlog in Vietnam in de jaren 60-70 tussen noord en zuid Vietnam.
Buiten het museum stonden meerdere amerikaanse tanks en vliegtuigen opgesteld die in deze oorlog waren gebruikt,binnen was het complete wapenarsenaal van de amerikanen en vietnamezen te bewonderen.
Op het buiten terrein stond ook nog een hele grote toren van 35 meter hoog die was gebouwd in 1805 en die we uiteraard moesten beklimmen,boven op de toren hadden we een mooi uitzicht over Hanoi dus het naar boven klimmen was wel de moeite waard.
Aan de overkant van het museum was een groot park waar de locals bezig waren met tai-chi,voetbal,chillen en vooral het laatste sprak ons heel erg aan en we besloten om dat ook maar even te doen.
Na een klein half uurtje was het tijd om terug te gaan naar ons hotel ,nadat papa met ware doodsverachting tussen het verkeer was gesprongen om de juiste taxi aan te houden waren we vrij snel weer terug in het oude centrum waar we in het park bij een groot meer nog even een ijsje hebben gegeten voordat we naar ons hotel gingen.
Nadat we ons allemaal hadden opgefrist onder de regendouche van onze kamer op zoek naar een geschikt restaurantje,in het restaurant dat papa op internet had gevonden kregen we een eigen kamertje ergens op de bovenste etage (wel een beetje weird maar ja).
De keuze was gelukkig goed ,het eten en de bediening was echt uitstekend(finley heeft voor het eerst gebakken eend gegeten).
Het prijsniveau was ongeveer 20 euro voor ons vieren totaal,inclusief cocktails.
Hierna nog even door de straten van het oude centrum gelopen om een beetje uit te buiken,hier is werkelijk van alles te koop en iedere straat heeft zijn eigen specialiteit(straat met alleen kleding,straat met electrische apparatuur enz,enz).
Het netwerk met straatjes is zo groot dat zelfs papa op een gegeven moment de weg kwijt raakte en we met de taxi terug naar het hotel moesten gaan.
Al met al toch weer een redelijk drukke dag gehad morgen mischien toch even wat rustiger aan doen.

• 08 Juli 2012 - 16:40

Bianca:

We hebben genoten van jullie verhaal... wel dure taxi's daar zeg! Groetjes aan Saphira van Ashlyn uit een regenachtig Rotterdam!

• 08 Juli 2012 - 16:44

Buurtjes Nr.28:

Hallo buurtjes, wat fijn te lezen dat jullie goed aangekomen zijn. Had Roos zijn moeder al gesproken, dus ik wist dat jullie onderweg waren. Ze vond het maar niets zo zonder jullie ;) Ik hoop dat jullie een fijne tijd hebben en veel indrukken opdoen. Geniet ervan. En ga jullie verslag zeker volgen.
    Groetjes van de buurtjes.

• 08 Juli 2012 - 16:54

Sophie:

Yoehhhh , ik heb mij aangemeld want ik vind het namelijk erg leuk om jullie avonturen mee te beleven. Ik mis alleen nog foto'sssssss.
    Veel plezier en doe voorzichtig en vooral Bianca.
    Sophie