Amsterdam-Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Amsterdam-Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Amsterdam-Hanoi

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

06 Juli 2012 | Vietnam, Hanoi

Dag 1-amsterdam- hanoi
Vanmorgen om 05.30 zijn we uit Rotterdam vertrokken na een korte nachtrust.
Volgens afspraak stond opa al op ons te wachten (met de kinderen )vlakbij schiphol zodat we in 1 keer door konden rijden naar de luchthaven.
Op de luchthaven verliep het inchecken een beetje problematisch maar dit was gelukkig al vrij snel opgelost en konden we onze reis verder vervolgen.
Na de gebruikelijke uurtjes ronddwalen op schiphol snel ingecheckt en na 20 minuten wachten konden we instappen voor onze vlucht naar Frankfurt .
De vlucht naar Frankfurt duurde ongeveer 50 minuten en was mede door het inslaap vallen al gauw voorbij.
Het opnieuw inchecken voor de vlucht naar Hanoi verliep nu wel heel soepel en gaf ons de tijd om even een snelle lunch in de vorm van een Burger King maaltijd naar binnen te werken.
Na ongeveer 2 uur wachten konden we onze reis vervolgen richting Vietnam.
Helaas was er een probleem met ons vliegtuig dus hebben we samen met alle passagiers ongeveer een uur in het vliegtuig moeten wachten voordat hij mocht opstijgen.
Na een vlucht van 11 uur die wij hoofdzakelijk slapend hebben doorgebracht kwamen we  eindelijk aan op onze bestemming in Vietnam.
Op de luchthaven van Hanoi was het door de burocratische rompslomp weer een feest van wachten (1.30 hr) gelukkig stond  onze chauffeur nog steeds op ons te wachten(we hadden in totaal 2 uur vertraging).
De temperatuur was in Hanoi niet zo heel erg hoog(28 graden)dit kwam waarschijnlijk door de bewolking.
In het hotel stond ons gelukkig weer de gebruikelijke vriendelijke aziatische gastvrijheid te wachten(in de vorm van een lief klein vrouwtje) waardoor we ons gelijk weer een stuk beter voelde,
De kamer was oo naar verwachting met genoeg ruimte voor ons vieren.
Na aankomst op de kamer hebben we gelijk onze zwemkleding aangetrokken en zijn we naar een soort thema-waterpark gegaan.
Het park bestond uit meerdere zwembaden met allerlei glijbanen en een soort kermisachtig gebeuren met toestellen uit de middeleeuwen(gaan we dus niet in).
Aangezien we in het park de enige toeristen waren werden we dus door iedereen aangestaard en begroet,beetje vreemd maar alles went.
Helaas voor ons begon het licht te regenen maar de temperatuur bleef lekker dus konden we gewoon doorgaan met zwemmen.
Na 2,5 uur werden we toch wel wat vermoeid en zijn we met de taxi terug gereden naar ons hotel.
Ons hotel is gevestigd in het oude centrum van Hanoi in een heel klein hectisch straatje ,hierdoor maak je het dagelijkse leven in Hanoi van heel dichtbij mee,
er gebeurt werkelijk van alles op straat en het is een kakefonie van geluid.
's avonds hebben we gegeten op het dakterras van een restaurant met uitzicht op het centrum waar we een goed overzicht hadden op alles wat op straat gebeurde(inclusief alle kitscherige verlichting overal).
Hierna snel naar het hotel want het is al met al toch weer een drukke dag geweest.