Mui ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Mui ne - Reisverslag uit Mui Ne, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Mui ne

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

24 Juli 2012 | Vietnam, Mui Ne

dag 17 Mui ne
Dit wordt onze eerste dag op onze nieuwe bestemming in Vietnam.
Het is toch altijd weer even wennen aan de nieuwe omstandigheden en gebruiken,zijn toch weer altijd net iets anders als in het stadje ervoor.
Het ontbijtbuffet stond bij het zwembad opgesteld en bestond wederom uit allerlei lekkernijen, op de gedekte tafels stond ook nog een menukaart met een uitgebreid menu erop met de prijzen erbij,dit was een beetje duur, dus laat maar we nemen wel het ontbijtbuffet(helaas hadden we door het gebrekkige engels van de serveerster niet begrepen dat dit ook allemaal bij de kamerprijs zat inbegrepen en we alles konden bestellen wat we wilden).
Na een voor ons dus karig ontbijtje (drie borden vol met fruit en deegwaren haha) op naar het strand waar het behoorlijk winderig was en op het eerste oog niet echt heel erg gezellig.
Papa stelde dus gelijk alweer voor om een andere locatie in Vietnam op te zoeken(net zoals vorig jaar in India,waar we na 4 uur in een taxi te hebben gezeten,ongeveer na 5 seconden in ons nieuwe hotel besloten om toch maar weer terug te gaan naar het huisje in Goa waar we vandaan kwamen,weer 4 uur terug en 150 euro armer).
Na door moeder de gans te zijn gerust gesteld zijn we eerst maar even het strand gaan verkennen.
Het strand van Mui ne is een strand met heel veel wind en helemaal vol met behoorlijk dure resorts afgewisseld met kite surf scholen(2 dagen les voor 300 us dollar)dus daar werd papa ook niet echt vrolijk van.
Terug bij ons hotel aangekomen hebben we eerst in de hoofdstraat(en gelijk ook de enige straat) even wat club sandwiches naar binnen gestouwd en daarna terug naar het hotel waar net een Nederlands gezin met 5 kinderen was aangekomen die gelijk nieuwe vriendjes werden met Finley en Saphira.
In de avond weer terug naar het zelfde restaurant als waar we in de middag onze sandwiches hadden gegeten(bediening was vriendelijk en de sandwiches goed),
maar jammer genoeg was het avondeten niet van dezelfde kwaliteit als we gewend waren in Hoi an.
Hopelijk vinden we morgen een beter restaurant voor het avondeten.

• 25 Juli 2012 - 16:36

Sophie:

De eerste dag is toch altijd even settelen en kijken waar het een en ander te doen is.
    Hier is het behoorlijk warm, 27 tot 30 graden eindelijk waar we zo naar verlangd hebben.
    Groeten uit een zeer zonnig Rotterdam

Sophie

• 25 Juli 2012 - 21:09

Bianca:

Moest even denken aan het nummer van The clash... "should I stay or should I go ? " :-)