Hoi an - Nha trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Hoi an - Nha trang - Reisverslag uit Nha Trang, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Hoi an - Nha trang

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

17 Juli 2012 | Vietnam, Nha Trang

dag 10 Hoi an - Nha trang

Vandaag vroeg uitchecken omdat we weer een ritje met de taxi voor de boeg hebben.
Bij het ontbijt stond de crematorium top honderd weer oo en dat begon al een beetje op onze zenuwen te werken.
Het uitchecken verliep gelukkig soepel en ook ons vervoer was weer precies op tijd dus we konden snel op weg naar Da nang airport(een ritje van 40 minuten).
Het vliegveld van Da nang was een sfeerloze hal maar gelukkig hoefden we hier maar een uurtje te wachten op onze vlucht naar Nha trang.
Na een kwartiertje wachten op de luchthaven kreeg papa een kleine hongerklop,met nog een klein uurtje vliegen voor de boeg was het een goed idee om toch maar even een snelle hap naar binnen te gooien(op de luchthaven was een kleine Burger king waar ze de hamburgers vers klaar maakten waar je bij stond).
Na deze toch wel lekkere hap konden we gelijk instappen in het vliegtuig en dat was tot papa zijn schrik weer zo'n klein propellorvliegtuigje,maar ja alles beter als met de bus .
Na een redelijk rustig verlopen vlucht landde we op Nha trang airport,hier volgde weer het gebruikelijke ritueel(koffers oppikken en onze airport pickup opsporen,die was gauw gevonden)en hup verder naar ons volgende hotel.
Het volgende hotel was het Novotel,niet erg sfeervol meer een zakenhotel maar dit was een van de weinige hotels in Nha trang dat gelijk aan het strand lag(met een privegedeelte met ligstoelen en ook nog een zwembad).
Bij ons bezoek aan het Novotel vorig jaar in Mumbai hadden we echt het meest uitgebreide ontbijt dat we ooit hadden gehad dus hopelijk was dat hier ook zo.
Gelukkig bleken we zelf een vergissing te hebben gemaakt met het aantal nachten dat we hadden geboekt (we dachten 5 maar het bleken er 6 te zijn) ,bij het inchecken kregen we voor een paar dollar meer een up-grade naar een kamer met zeezicht en op de op een na hoogste verdieping.
Nha trang was toch groter dan dat we dachten en na snel te zijn neergeploft in een nabij gelegen restaurantje(uiteraard de verkeerde)besloot  papa even in de 35 graden snel de buurt te verkennen, dit verliep helaas niet zoals papa gepland had want zijn inwendige Tom-tom was tijdelijk oververhit geraakt en daardoor kwam papa 45 minuten later pas weer schuimbekkend en oververhit weer terug bij het restaurant(ja lachen,maar niet heus).
Na snel de bestelde clubsandwich naar binnen te hebben gewerkt nog even naar het zwembad van het hotel en toen was het alweer rond 18.00 dus tijd voor het opfrisgebeuren.
De kamers in het Novotel zijn altijd keurig verzorgd en voorzien van alle gemakken inclusief een inloopbad(verzonken in de grond)en een grote regendouche.
Naast het hotel zat een heel mooi uitziend restaurant waarvan het prijsniveau lekker laag was(2 tot 3 euro voor een hoofdgerecht)en hier hebben wij heerlijk gegeten.(dat heeft papa ongeveer 35 keer achter elkaar gezegd,nou weten we het wel).
Dit waren wel weer genoeg indrukken voor vandaag dus lekker op weg naar ons heerlijke zachte bedje.

• 18 Juli 2012 - 13:57

Sophie:

oh oh die papa hebt het maar te verduren in Vietnam.

Sophie

• 18 Juli 2012 - 14:08

Bianca:

We hebben weer genoten van jullie verhaal. :-)