Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Hoi an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Hoi an

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

15 Juli 2012 | Vietnam, Hoi An

dag 8 Hoi an

Vandaag gaan we weer lekker cultureel bezig zijn d.m.v. een bezoek aan My son .
My son is een hindoestaans heiligdom dat bestaat uit meer dan 70 gebouwen en torens en ligt verscholen in de jungle van de provincie Quang Nam .
Het was ongeveer een uurtje rijden met de taxi en we hadden besloten dat we de grote drukte voor wilden zijn en zijn dus vroeg op pad gegaan (07.00 hr).
Gelukkig komen de Vietnamezen hun afspraken goed na en stond de taxi al op ons te wachten bij de lobby van het hotel.
De chauffeurs in Hoi-an spreken nagenoeg geen engels dus dat is onderweg lekker rustig.
De omgeving richting My son bestaat voornamelijk uit rijstvelden met waterbuffels en met Vietnamezen die aan het werk zijn met hun typische rijsthoedjes op.
Aangekomen bij My son waren we gelukkig de eerste toeristen en was het een oase van rust in een hele mooie tropische omgeving.
De verschillende gebouwen lagen verspreid over een behoorlijk groot gebied wat heel goed onderhouden was en vrij van allerlei rommel.
In het midden stond het grootste gebouw dat was gewijd aan de hindoe god Shiva en waarin allerlei beelden stonden opgesteld die waren gevonden op de site.
Tussen de ruines waren mooie paden en bamboe bruggetjes aangelegd waaronder een klein riviertje stroomde(zijn we ter verkoeling lekker in gaan staan)met allerlei visjes erin.
Na hier een uurtje te hebben rondgehobbeld waren we allemaal al weer over ons kookpunt heen dus terug naar de uitgang
Aangekomen bij de uitgang was er net een show begonnen met apsara danseressen waarvan we een kwartier hebben meegekeken voordat we het gejengel zat werden.
Inmidddels was het alweer tijd geworden voor de lunch dus op naar ons favoriete restaurantje bij het hotel(toch weer een uurtje rijden) waar papa de tot nu toe de lekkerste noodlesoep van de vakantie heeft gegeten.
Na al deze drukdoenerij hebben we de rest van de  middag lekker liggen chillen op het strand voor het hotel .
'S avonds wilden we allemaal weer indiaas eten dus hup de taxi in naar het indiaase restaurant Ganesha.
Onderweg naar het restaurant brak er opeens paniek uit bij de mensen op straat toen we voor het stoplicht stonden,eerst dachten we dat we iemand hadden aangereden maar het bleek dat er een klein kindje op zijn hoofd was gevallen en die moest met spoed naar het ziekenhuis gebracht worden,waarop wij met zijn allen gelijk uit de taxi zijn gesprongen om de vader met het kindje de taxi te geven om naar het ziekenhuis te gaan.
Alleen stonden we nu op een plek waar geen taxi's te krijgen waren maar hier kwam de vriendelijkheid van de plaatselijke bevolking weer naar voren en werd er gelijk gebeld voor een andere taxi voor ons.
Saphira kreeg onderweg helaas een klein beetje last van broekhoest waardoor haar eetlust was verdwenen,papa is samen met haar even door de straten van Hoi-an gaan lopen(terwijl mama en Finley alvast wat lekkernijen bij de indiaase curry boer bestelden,papadappum,samosa) op zoek naar een minimarkt (de enige plek met airco) na een paar straten lopen hadden ze er een gevonden alwaar ze tien minuten lang de geinterreseerde klant uithingen zonder wat te kopen,hierna ging het al wat beter met Saphira dus hup op weg terug naar het restaurant waar de voorgerechten en de cocktails al stonden opgediend.
Na allemaal heerlijk te hebben gegeten storten we allemaal een klein beetje in en hebben we maar gauw een taxi gepakt naar het hotel .
Voor morgen hebben we een taxi gehuurd om naar Marble mountain te gaan,
dit ligt op een klein half uurtje rijden van het hotel en schijnt heel leuk te zijn.
Dus dat word weer de wekker zetten maar dit keer pas om 06.30 dus dat valt mee.

• 16 Juli 2012 - 12:25

Sophie:

Jullie hebben idd een goeie daad verricht. Geef Saphira een knuf van mij.
    Hier nog steeds aan het regenen, dus blijf daar nog maar lekker.
    Veel plezier Sophie.