Hoi-an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Hoi-an - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Hoi-an

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

13 Juli 2012 | Vietnam, Hoi An

dag 6 Hoi-an

Vanmorgen lekker uitgeslapen tot 08.00 hr(papa,Finley en Saphira wel te verstaan,mama moest weer neurotisch doen en was weer vroeg opgestaan) omdat we vandaag een rust dag hebben in gelast.
Het ontbijt was in het hoofdgebouw waar het een kakefonie was van geluid door allerlei blerrende japanse etterbakkies (die mogen echt alles van hun ouders).
Het uitzicht vanuit het restaurant is over de rivier die omgeven is met palmbomen en waar aan de overkant de waterbuffels stonden te grazen.
Saphira zat op het puntje van haar stoel, omdat ze een lekkere duik in het zwembad naast ons huisje wilde nemen,dus na een halve boterham en een glaasje sinasappelsap konden we de kleine driftkikker niet meer in bedwang houden en mocht ze samen met Finley een duik gaan nemen in het zwembad.
Papa en mama konden hierdoor nog lekker even een half uurtje ontbijten en genieten van het uitzicht voordat we ons op gingen maken voor een dagje aan het strand.
Op het strand stond een heerlijk verkoelend briesje waardoor het goed uit te houden was,de temperatuur was inmiddels al gestegen tot ver boven de 30 graden.
Rond half twaalf begonnen onze maagjes al weer licht te knorren dus op zoek naar een restaurantje,na 100 meter lopen besloten we maar gelijk neer te ploffen bij het vrouwtje waar we onze was 's morgens hadden af gegeven(die had ook een restaurant).
Dit bleek een goede keus te zijn want de bediening was zeer goed en ging heel snel en ook het personeel was ontzettend aardig.
Papa heeft nog steeds last van zijn arm en heeft op internet verschillende soorten pijnstillers en ontstekingsremmers opgezocht die hij wilde kopen bij de
plaatselijke pharmacy ,nadat papa had gevraagd waar deze zat wilde ons wasvrouwtje papa er wel gratis naar toe rijden achterop haar brommertje.
Het vriendelijke aanbod toch maar afgeslagen omdat het slechts 5 minuten lopen was vanaf het restaurant.
Bij de pharmacy aangekomen bleek hij dicht te zijn en het personeel lag op de grond te slapen(na flink op de ruiten bonzen waren ze al snel wakker),helaas hadden ze niks van papa's boodschappenlijstje dus vanavond maar even in het oude centrum van Hoi-an proberen.
De middag hebben we verder op het strand doorgebracht en Finley en Saphira hebben met zijn 2-en lekker door de omgeving lopen struinen(zwembad,strand hotelkamer enz).
'S avonds zijn we met de taxi eerst naar de pharmacy gegaan alwaar papa wel zijn benodigde medicijnen kon kopen.
Na een korte wandeling kwamen we in het oude historische centrum van Hoi-an waar je entree moet betalen om er te mogen rondlopen(behalve als je net zoals ons achter het loket omloopt).,
Na hier het avondeten te hebben genomen nog even kort door de met honderden lampionnen verlichte straatjes gelopen en daarna weer terug met de taxi om nog even ons wasgoed op te halen.
Ons wasgoed stond al netjes gestreken en verpakt klaar en konden we dus zo meenemen(en dat voor maar 4 euro voor 3 kilo wasgoed!).
Saphira wilde samen met Finley nog even zwemmen in het zwembad van het hotel terwijl papa en mama nog even op de lounge chairs van het zwembad hebben zitten chillen.
Hierna allemaal moe en dus vroeg naar bed.

• 13 Juli 2012 - 15:03

Sophie:

Heerlijk lekker relaxen gelijk heb je, veel plezier.
    Sophie

• 14 Juli 2012 - 10:19

Mirel, Mars En Gio:

Hoi, hoi,
    We genieten weer volop van jullie verhalen, geniet lekker en vooral van het weer. Hier in het kikkerlandje is het zeer nat!! Heel veel groetjes van ons allemaal! En een pootje van de hondjes!! xxxxxxx