Dag 4 Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 4 Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 4 Marrakech

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

02 Mei 2013 | Marokko, Marrakesh

Deze morgen werden we allemaal pas wakker rond de klok van negen uur waarschijnlijk hebben we gisteren toch iets teveel gelopen en hadden we mischien beter toch af en toe een taxi kunnen nemen.
Het is deze morgen ook licht bewolkt maar dat komt goed uit omdat we de souks willen gaan bezichtigen en dan is het ook niet zo benauwd in de kleine steegjes.
Na het ontbijt hebben we nog een poging gedaan om een taxi te scoren voor het hotel maar de taxichauffeur die we aanspraken dacht waarschijnlijk kom ik doe eens lekker aggresief en noem een te hoge prijs dan stappen ze wel in(niet dus).
Na een kleine 10 minuten lopen komen we aan bij de souks waar de winkeliers nog bezig zijn met het openen van de kleine winkeltjes.
Het aanbod in de souks is zeer groot en bestaat uit kruiden,kleding,souvenirs,
tapijten,dierenhuiden,gedroogde dieren enz enz.
Volgens de boeken en tripadvisor zijn alle prijzen hier ongeveer drie keer zo hoog dan normaal en is afdingen een must.
Het eerste wat wij willen kopen is "het handje van Fatima" om op te hangen in onze tuin ,nadat we een leuk exemplaar hebben gevonden is het even wachten waar de verkoper blijft als hij toch tevoorschijn komt noemt hij een veels te hoge prijs waarop wij een tegenbod doen waarop hij gelijk beledigd wegloopt en zegt kom later maar terug(ja tuurlijk), na deze fijne ervaring met het afdingen hebben we het eigenlijk gelijk al weer gehad en besluiten we om maar gewoon een beetje rond te lopen en de winkeltjes te bezichtigen.
In verschillende kleine zijstraatjes waar bijna geen toeristen lopen vind je meer winkeltjes die zijn bedoeld voor de locals en waar vlees,levende kippen,eenden,konijnen en bergen met kleding worden aangeboden.
Overal in de souks vind je winkeltjes waar levende dieren worden aangeboden
zoals schildpadden,kameleons,hagedissen en waar ook havikken op stokjes zitten waar je voor een vergoeding een foto van mag nemen.
Foto's nemen in de souks is ook een drama want iedereen word gelijk kwaad als je een foto neemt en er hangen zelfs borden waarop staat dat het onbeleefd is om foto's te nemen,na enige aanvaringen met de winkeliers besluit papa om toch maar te stoppen met foto's nemen want zo maken we nooit vrienden.
Na een tijdje in de souks te hebben rond gelopen hebben wij het wel gezien en ronden we ons bezoek af met een lunch in een nabij gelegen restaurant.
Na de lunch waren we weer enigzins vermoeid en zijn we teruggelopen naar het hotel waar we de rest van de dag hebben door gebracht bij het zwembad.
In de avond hebben we nog even gegeten bij het Djemaa El Fna plein en zijn we snel weer terug gegaan naar het hotel omdat we morgen een excursie hebben gepland naar de Ourika vallei en dus een beetje uitgerust willen zijn.