dag 2 Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu dag 2 Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

dag 2 Marrakech

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

01 Mei 2013 | Marokko, Marrakesh

Vandaag zijn we na lekker te hebben geslapen wakker geworden in een gelukkig warm Marrakech (24 graden) we maakten ons na gisteravond een klein beetje zorgen over de temperatuur in Marrakech maar bij het opstaan was de lucht boven Marrakech mooi strak blauw en was het al lekker warm.
Bij het ontbijt was het behoorlijk druk en was de keuze niet zo uitgebreid als we gewend zijn van het Novotel maar niet getreurd de zon schijnt dus wat wil een mens nog meer.
Na ons ongegeneerd vol te hebben gepropt(het is tenslotte gratis en we zijn niet voor niets Nederlanders haha ) zijn we gelijk doorgelopen naar het zwembad waar we 4 bedjes in beslag hebben genomen en zijn we lekker van de zon gaan genieten.
Het water van het zwembad is jammer genoeg nog niet op die temperatuur dat de twee bejaarden onder ons het een plons waard vonden,dus het zwemmen hebben we maar aan de kinderen overgelaten.
Rond twaalf uur hadden we allemaal de zo ongeveer de kleur van een kreeft dus werd het tijd om uit de zon te gaan en wat te gaan eten in het centrum.
De weg naar het centrum is een lange rechte weg met aan beide kanten hoge palmbomen en bomen gevuld met citroenen ,het verkeer is behoorlijk druk en hectisch maar dat hebben we vaker meegemaakt dus blik op oneindig en er dwars doorheen(dat gaat het snelst).
De restaurants in het centrum serveren bijna allemaal hetzelfde (van shoarma tot kebab en tajine gerechten) dus we hoeven niet bij ieder restaurant langs om op de borden te kijken wat de pot schaft.
Het prijsniveau van het eten is vrij laag dus failliet gaan doen we ook niet op deze vakantie.
Vandaag willen we het lekker rustig houden dus na de lunch zijn we terug gewandeld naar het hotel en zijn we weer neergeploft bij het zwembad om nog even aan onze kleur te werken.
Aan het einde van de middag waren we echt wel redelijk doorgebakken en na een snelle douche waren we klaar om het wereldberoemde Djemaa El Fna plein te gaan verkennen.
Het Djemaa El Fna plein staat bekend om zijn stalletjes met allerlei soorten eten en locals die proberen om de toeristen geld af handig te maken.
Op het plein troffen wij inderdaad straatartiesten die gekleed waren in allerlei soorten klederdracht,waarzeggers,locals met berberapen,storytellers,locals met slangen(cobra's),henna kunstenaars,stalletjes met schapenkoppen en hersenen(eet smakelijk),stalletjes met slakken enz enz.
Helaas is het zo dat als je een fototoestel of een filmcamera vasthoud dat iedereen waar je je camera op richt gelijk begint te blerren dat ze geld van je willen hebben en niet een klein fooitje maar gelijk 10 euro of meer,dus de foto's die je hier wil maken moet je snel en onopvallend proberen te maken(jammer).
Na een rondje te hebben gelopen langs de eetstalletjes hebben we maar besloten om op een dakterras te gaan eten met uitzicht over het hele Djemaa El Fna plein(omdat bij alle eetstalletjes de vliegen en wespen lekker gratis zaten mee te eten op de aangeboden producten(gatverdamme!) ),hier hebben we lekker gegeten bij een ondergaande zon en zonder (zichtbare) vliegen op het eten.
Na deze lekkere maaltijd zijn we langzaam terug geslenterd door de straten van het oude centrum van Marrakech naar het hotel omdat de kleine prinses toch wel weer een beetje moe werd en wilde gaan slapen.
Na een klein kwartiertje lopen kwamen we aan op onze kamer alwaar Saphira binnen 5 minuten in slaap viel (het was inmiddels alweer half tien) en wijzelf zijn kort hierna ook lekker gaan slapen.