dag 1 Amsterdam Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu dag 1 Amsterdam Marrakech - Reisverslag uit Marrakesh, Marokko van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

dag 1 Amsterdam Marrakech

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

30 April 2013 | Marokko, Marrakesh

De vlucht naar Marrakech vanaf Schiphol vertrekt vandaag pas om 16.00 uur dus we kunnen nog lekker een beetje uitslapen en nog 4 rondjes door het huis lopen om te checken of we niets vergeten zijn mee te nemen of in het huis uit te zetten.
Om 11.00 uur springen we in de auto richting de parkeerplaats van het van der valk hotel bij Schiphol waar we hebben afgesproken met opa en oma.
Finley en Saphira en alle viervoeters zijn zondag al naar oma en opa gegaan in Bennebroek zodat mama in alle rust(ahum) de vakantiestress en bijbehorende strijk/opruim werkzaamheden in alle rust kan doen.
Om 12.00 uur treffen we opa en oma met de kinderen op de parkeerplaats en kunnen we door naar Schiphol.
Aangekomen op Schiphol zijn we ruimschoots op tijd en kunnen we op ons gemak inchecken en een veels te dure smerige maaltijd naar binnen werken voordat we richting de gate slenteren om ons vliegtuig te pakken.
Tot onze verbazing is het vliegtuig bijna geheel gevuld met Nederlandse gezinnen met kinderen (dit lijkt wel een vlucht naar Turkije)en hier en daar een verdwaalde Marokkaan.
Na een makkelijke vlucht van ongeveer 3 en een half uur landen we rond 7 uur op het vliegveld van Marrakech.
De temperatuur op het vliegveld is een graad of 23 en voelt behaagelijk aan.
Gelukkig komen we vrij snel door de ambtelijke rompslomp op de luchthaven en kunnen we op zoek naar onze chauffeur van het hotel voor onze transfer.
Wij hebben gisteren nog een e-mail gestuurd naar het hotel als reminder voor onze airport pick-up en zoals papa al eerder voorspelde stond er dus niemand op ons te wachten.
Na enig familie overleg hebben we besloten om buiten de luchthaven zelf een taxi te regelen,de eerste de beste taxi chauffeur probeerde ons gelijk een poot uit te draaien maar daar trapppen wij niet in en na enig discussie met de chauffeur werd de prijs gehalveerd en konden we op weg naar het hotel.
De rit naar het hotel duurde slechts 10 minuten dus dat viel mee,aangekomen in het hotel wachtte ons niet het warme welkom wat wij gewend zijn van onze vorige tripjes(koffers mag je zelf naar boven brengen en geen welkomstdrankje voor de verwende reizigers) maar niet getreurd wij redden ons zelf ook wel.
Ondertussen hadden we allemaal aardige honger gekregen en dus snel de koffers op de kamer gedumpt en op weg naar een restaurant.
Ons hotel is gelegen in het nieuwe gedeelte van Marrakech en ziet er heel netjes en schoon uit,de restaurants die rondom het hotel liggen zijn van een hoog prijsniveau en de wagens (van Ferrari's tot hele dure Range rovers)die voor de deur staan worden bewaakt en gepoetst door personeel van de restaurants,bij de deur van deze restaurants staan ook bodygards in zwarte pakken die proberen zo gevaarlijk(haha)mogelijk te kijken,deze restaurants zijn niet de restaurants waar wij willen zitten dus op naar het centrum.
Onderweg naar het centrum worden we gelijk al aangesproken door een Marokkaanse jongen die zei dat hij ons had gezien in het hotel en die ons wel de weg wilde wijzen naar een restaurant(dit was dus gelijk al de eerste "runner" die op onze nek sprong)na honderd meter met hem te zijn opgelopen zijn we onze eigen weg gegaan en hebben we hem afgewimpeld.
Het centrum is redelijk dicht bij het hotel en zit vol met goedkope restaurantjes met allerlei lekkere tajine gerechten(soort stoofpotjes),door de honger zijn we gelijk op het eerste de beste terrasje gaan zitten en dit was wel een goede keus want we hebben er lekker gegeten.
Helaas nam de temperatuur al snel af en begonnen we het een beetje koud te krijgen(we waren zo ongeveer de enige zonder jas) dus gauw het eten naar binnen gewerkt en snel weer terug naar het hotel,het was inmiddels ook al half 10 en we waren toch allemaal wel redelijk vermoeid dus na een bakje koffie op de kamer zijn we lekker gaan slapen.

• 30 April 2013 - 11:17

Annemarie:

super leuk om jullie reisverslagen en belevenissen weer te lezen.....heel veel plezier

• 30 April 2013 - 12:17

Windy:

lekker jullie zijn er :-) en weer erg leuk om jullie verslag te lezen..ben benieuwd naar de volgende...have fun!!!

• 30 April 2013 - 13:04

Sophie De Lijster:

leuk om jullie reisverslag weer te lezen, heel veel plezier daar !!!!

• 30 April 2013 - 17:44

Bianca:

Wat een geweldige opa en oma die zo handig even als ontsressende oppas konden helpen zo :))
    Geniet er van daar!!