fietsen,luchtballon - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu fietsen,luchtballon - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

fietsen,luchtballon

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

01 Mei 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Donderdag,
voor vandaag hebben wij twee fietsen
gehuurd(ja,ja we gaan fietsen!).
De fietsen zagen er op het eerste gezicht goed uit (damesmodel met kussentje op de bagagedrager)maar na 100 meter fietsen bleek 1 fiets vreselijk aan te lopen en de andere fiets had een zachte achterband.
Dus maar met de benenwagen een rondje door de sloppenwijk achter het hotel,hier vind je voornamelijk kappers,laundry's,bioscoopjes(zaaltje met een grote tv)en meer van dit soort "luxe" winkeltjes.
Na een uur als attractie voor de locals te hebben rondgelopen terug naar het hotel.
Bij het hotel aangekomen een tuk-tuk genomen richting het vliegveld waar wij met een hete luchtballon boven Angkor zijn gaan zweven.
Het uitzicht uit de ballon was zeer spectaculair en van hieruit had je een goed uitzicht over de hele omgeving van Siem Reap (rijstvelden,rijstvelden en nog eens rijstvelden).
Hierna tijd voor de lunch en een bezoek aan de Old Market(gasmaskers op!)alwaar wij een Ganesha(buddhistische god in de vorm van een olifant)hebben gekocht.
Deze Ganesha was iets zwaarder(15 kilo)dan gedacht (wie mocht hem dus dragen in deze fokking hitte? juist ja papa)zodoende snel naar het hotel.

Lotus lodge

Voor vandaag staat een bezoek aan de Lotus lodge op het menu.
Dit is de lodge van Andre,hij is degene waar Bianca via internet contact mee heeft gehad(over het inzamelen van kinderkleding)en hij is ook degene die er voor zal zorgen dat de kleding bij de hulporganisatie terecht komt.
Het leek ons (papa)het beste om gezien de afstand op de kaart hier lopend heen te gaan.
Na 35 minuten lopen door de ghetto"s in de bloed hete morgen kwamen we aan bij de Lotus lodge (he,he).
Het ontvangst was zeer hartelijk(gratis drankjes).
Aleen bleek dat ons contactpersoon voor een paar dagen in Maleisie verbleef.
Na een afspraak voor volgende week woensdag te hebben gemaakt op naar onze volgende bestemming.
De volgende stop(toch maar weer per tuk-tuk)is de crocofarm.
De crocofarm werd op internet zeer aangeprezen maaar bleek een overgeprijsde touristtrap" te zijn.
Hier werden nogeveer 100 tot 150 krokodillen gehouden(van heel klein tot groot)in kleine smerige bassins met als uiteindelijk doel om op het bord van een tourist te belanden of dienst te doen als handtas.
Hier was het dus zaak om snel weg te wezen.(dierenbeulen).
Rest van de dag lekker zwemmen.