Its a long way home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Its a long way home - Reisverslag uit Singapore, Singapore van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Its a long way home

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

07 Mei 2009 | Singapore, Singapore

Vanmorgen vroeg vertrokken naar Phnom Phen waar wij na 35 minuten vliegen aankwamen hier hebben een kleine 40 minuten rondgehangen en vandaar uit ging onze reis verder naar Singapore.
Singapore is een klein eilandstaatje voor de kust van Maleisie.
Na ongeveer 2 uur vliegen bereikte wij onze bestemming.
De tijd om in Singapore te besteden was lang genoeg om een paar uur door de stad heen te trekken.
Na zeer veel administratieve handelingen(stelletje zeikerds) bij de zeer onvriendelijke douane was er eindelijk tijd om het een en ander te regelen om de stad in te trekken.
Via een gratis shuttle bus werden wij downtown afgezet.
Meteen valt het hier op hoe schoon en goed alles hier geregeld is.
Overal gratis internet,gratis mobiel opladen, i-pod opladen enz.
De temperatuur was 32 graden en dat voelt met deze luchtvochtigheid als een klamme natte deken.
Zoals eerder gezegd alles is hier zeer schoon(geen vuil op straat kauwgom is hier verboden)de stad bestaat uit zeer hoge moderne torenflats en word bewoond door verschillende culturen (hindi,moslim,chinees)jammer genoeg is de tijd die wij hebben tekort om veel te bezichtigen.
Na een kort bezoek aan een hindutempel (met al zijn felle kleuren)even snel nog een chinese pagode in en daarna door(voor bianca)naar 1 van de vele shoppingmalls .
Het aantal winkeltjes is echt ontelbaar evenals de verschillende foodcourts(verzameling restaurants in een winkelcentrum).
Na een overdosis aan shopgeweld gauw weer terug naar de shuttlebus voor de terugweg naar het vliegveld voor onze vlucht naar Amsterdam.

• 08 Mei 2009 - 21:47

De Korpies:

Welkom thuis!!!!!!!!!!

• 10 Juli 2012 - 15:50

Sophie:

Hele mooie foto's.
    Geniet van jullie reis.
    En Bianca doe voorzichtig he.
    Groetjes,
    Sophie