Tour of duty 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Tour of duty 1 - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Tour of duty 1

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

29 April 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Gisteren,dinsdag stond een bezoek aan het War-museum op het programma.
Gelukkig was er tijd om even uit te slapen (07.30).
Na een korte rit met de tuk-tuk arriveerde wij in het War-museum.
In dit museum staan verschillende tanks,helicopters,straaljagers en andere voertuigen opgesteld in een grote tuin vol met mango bomen.
Deze legervoertuigen zijn gebruikt tijdens het Khmer rouge regime van Pol pot.
De staat van de voertuigen varieerde
van half-veroest tot compleet veroest.
Zoals gebruikelijk in een aziatisch land mocht je overal op,in en aanzitten(dit tot groot plezier van Finley).
Finley en Saphira hebben nu dus vlammenwerpers,ak47, raketwerpers,handgranaten,uzi's etc etc kunnen vasthouden(hiep hoi).
Nadat Finley was gebeten door een levensgevaarlijke rode mier was het klimmen en klauteren er wel van af en hup op naar de uitgang.
Hierna stond een vlucht met een hete luchtballon boven Angkor op het programma,helaas was het weer omgeslagen en stond er te veel wind waardoor dit noodgedwongen verplaatst
moest worden naar een later tijdstip.
Na een lunch bij een typisch aziatisch restaurant(Kentucky Fried Chicken)op naar het zwembad(alweer).

Tour of duty 2

Helemaal in de oorlog stemming staat vandaag het landmijn museum op het menu.
Dit museum is opgericht door een voormalig lid van de Khmer rouge die destijds de mijnen zelf heeft gelegd en nu een museum annex mijnenopruimdienst is begonnen.
Het weer is vandaag niet al te best(regen+hot).
De tocht naar het museum duurt ongeveer 1 uur per tuk-tuk en voert ons door rijstvelden en dorpjes waar mensen de hele dag niets te doen hebben(blote kinderen,300 jaar oude vrouwtjes,huizen op palen).
Aangekomen in het museum bleek het kleiner dan gedacht er liepen hoofdzakelijk kinderen met hier en daar wat ontbrekende ledematen.
D.m.v. foto's en film krijg je beetje een beeld hoe het opruimen van de vele mijnen in zijn werk gaat,ook hier zijn 10 tallen varianten van booby traps te zien.
Na een vrij kort bezoek het hele eind weer terug en aansluitend hierop nog een voettocht(alle fietsen waren reeds vergeven in het hotel)door de sloppenwijk achter het hotel waar mensen in smalle straatjes( in huizen van bij elkaar geraapte zooi)leven.
Dit waren bij elkaar wel weer genoeg indrukken voor vandaag.

• 30 April 2009 - 15:58

Leslie:

doen jullie dan ook niet een dagje niks O.O

dalijk hebben jullie nog meer vakantie nodig omdat jullie te veel in deze vakantie hebben gedaan :).

Nog veel plezier!

• 01 Mei 2009 - 03:55

Mirella:

Hoi hoi,

Klinkt gezellig, zo'n oorlogs- en landmijnmuseum....(ontbrekende ledematen etc...hier in nl 30-4, hebben we ook een soortgelijk iets...erg triest) en op de kop toe gebeten worden door een rode mier!

Nog en weekje en dan zijn jullie weer thuis, Liza mist Saphir behoorlijk!
    Lap had van de week ruzie met Karel, lag lekker te slapen op de bank,opeens krijsen, Peppie en Temel waren helemaal overstuur....maar alles was met 5 min weer opgelost.

Jullie nog even lekker genieten en tot gauw!
    Groetjes,
    Mirel

ps: nee...nog steeds niets!