De tempeliers - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu De tempeliers - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

De tempeliers

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

26 April 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vandaag staan de tempels,die nog in het normale dagelijkse leven worden gebruikt,op het programma(ja,alweer tempels).
Onze vaste tuk-tuk driver(wie weet zijn naam?)stond alweer te trappelen om ons rond te rijden.
De eerste tempel die wij bezochten(Wat Thei)is de grootste tempel van Siem Reap.
Het complex is een mengeling van begraafplaats,openbaar toilet(gatver),en huizen van de monniken.
Dat leverde mooie plaatjes op van de dagelijkse beslommeringen van de monniken.
De kinderen die hier rondliepen wilden graag op de foto en verlangde verder eigenlijk niets(gelukkig).
In het midden van het complex stond een glazen huis dat vol was gestort met menselijke botten en schedels(de erfenis van het Pol Pot regime).
De volgende halte was een ongeveer 100 jaar oud complex en was behoorlijk nasty(dode kat op het pleintje),maar ondanks dit toch zeer de moeite waard(we werden door een monnik in de hoofdtempel zelf binnengelaten waarin zich een grote buddha bevond de muren waren bezaaid met zeer fraaie muurschilderingen).
De 3e tempel die we gingen bezoeken hadden we al gehad(goeie planning roos)dus gauw door naar de Butterfly garden.
Dit was een grote teleurstelling(2 manke vlinders met 1 oog en overgeprijsde drankjes)dus hier waren we snel weer weg.
De lunch hebben we genomen bij de Red Piano(dit is Angelina Jolie's favoriete restaurant(huh-huh)).
Na een kort bezoek aan alweer een markt snel naar het zwembad om nog even een paar uurtjes te zwemmen.
Morgen staat de "kleine route van Angkor" op het programma dus retteketet vroeg naar bed.

• 26 April 2009 - 19:37

Marcel:

als angelina er is kom ik ook (laat het even weten)groetjes

• 26 April 2009 - 19:38

Marcel:

is ze er

• 27 April 2009 - 06:09

Angelique:

hoi fam
    heb net effe de verhalen gelezen wat spannend allemaal...dat is wat anders dan op de camping hahahah
    het weer hier is nat en nat
    nou nog fijne en mooie belevenissen voor jullie daar.
    veel liefs angelique

• 27 April 2009 - 08:20

Leslie:

Hoi hoi,

leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat en leuk is.

veel bezienswaardigheden zijn er wel.
    heel leuk, hoop dat jullie nog veel meer leuke dingen kunnen zijn.

nog veel plezier.

Groetjes,