Grand tour du Angkor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Grand tour du Angkor - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Grand tour du Angkor

Door: roger

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

25 April 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Vandaag vroeg opgestaan(06.00) om aan de grote tour van het Angkor complex te beginnen.
Inmiddels zijn we in het bezit van een vaste tuk-tuk driver(heeft al 40x zijn naam gezegd maar ik weet hem nog steeds niet)die ons via de hoofdweg(3 meter breed)van Angkor
(met aan beide kanten loslopende apen) naar Preah Khan heeft gebracht.
Preah Khan is een buddhistische tempel uit de 12e eeuw.
Na ons een weg te hebben gebaand door hordes rommelverkopers en bedelende kinderen(wij waren de eerste touristen van deze dag dus iedereen ging in de aanval) kwamen wij aan bij de tempel die was verscholen in het bos en overwoekerd was door wortels en bomen.
Na ongeveer 30 min zijn we met de tuk-tuk doorgereden naar een droog gevallen meer waar een tempel in het midden lag.
Hierna zijn we door de rijstvelden(met waterbuffels) naar het olifantenterras gereden.
Dit is een grote tempel met hele hoge steile trappen,de temperatuur was inmiddels al weer behoorlijk opgelopen(Saphira begint al weer lichtjes te piepen).
Toch zijn we met zijn vieren helemaal naar boven geklommen waar wij een mooi uitzicht over het Angkorcomplex hadden.
Hierna zijn we naar Ta Prohm gereden(dit is een buddhistische tempel uit de 13e eeuw) deze tempel bestaat uit hele grote overwoekerde torens met aan alle kanten grote glimlachende gezichten.
Inmiddels was het al weer tijd(12.00) voor de lunch en de warmte
was nu al weer tot het kookpunt gestegen.
Na een foute restaurant keuze (smerig vet fastfood) gauw naar het zwembad om hier te veranderen in een kreeft.
'S avonds na een bezoek aan de avond markt,snuisterijen gecombineerd met een lokale foodmarket (hellup,
waar zijn de mondkapjes!),
zijn we gaan eten op het dakterras van restaurant de Soup Dragon waar we binnen 10 minuten moesten vluchten voor de regen met heavy onweer.
Toch wel weer een geslaagde dag.

• 26 April 2009 - 09:51

Zusje!!:

Hee vakantiegangers,
    Mooie dag hadden jullie, als ik jullie verhalen weer zo lees. Nemen jullie ook een beetje chil-tijd, jullie hebben natuurlijk wel VAKANTIE!!Ik wist niet dat er nog zoveel te zien is in Cambodja!! Wel interessant allemaal!! Vandaag wordt het hier een regenachtige zondag!! Mars en Gio nu lekker even zwemmen! Even rust van de mannen!! Hondjes gaat ook oke, en die Fred, die kan wel als waakhond solliciteren!! Wij geven jullie heel veel knuffels vanuit het natte Nederland!! Groetjes -xxxxxxx-

• 26 April 2009 - 18:45

Mirella:

Hoi hoi,

Wat hebben jullie al een hoop gedaan in die hitte!
    Maar klinkt leuk en goed.
    Nog steeds last van alle paparazzi, of zijn ze inmiddels gewend aan die blonde koppies van jullie?

Hier alles goed, baby laat nog niet van zich horen (voelen des te meer!!)

Groetjes,
    Mirel

ps: flauw hoor Roos, niet dansen....:-P