Nog een keer Mapusa - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Nog een keer Mapusa - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Nog een keer Mapusa

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

04 Mei 2015 | India, Bombay

Afgelopen vrijdag zijn we naar de weekmarkt in Mapusa geweest,daar kwamen we in een klein winkeltje terecht met allemaal beelden van de hindoegod Ganesha en andere hindoe snuisterijen(echt een winkeltjes voor ons).In dit winkeltje kwamen we dus een hele mooie Ganesha tegen maar we wisten niet hoe we hem mee moesten nemen(hij was vrij groot en zwaar),dus hebben we hem maar niet gekocht.Maar eigenlijk hebben we daar een beetje spijt van,dus met de afmetingen van onze handbagage in ons achterhoofd zijn we vandaag terug gegaan naar Mapusa.We rijden zonder hulp van een kaart in 1 keer goed naar het stadje.We stallen onze scooters weer op dezelfde plaats als de vorige keer en lopen de richting van de markt op.Vandaag is er geen weekmarkt maar een kleinere versie hiervan met kraampjes met de dagelijkse behoefte(groente fruit ed) We lopen langs hele kleine winkeltjes ze zijn 3 meter lang en 1,5 meter breed,ze verkopen telefoons,automaterialen,sari's(jurken) echt van alles.Bij 1 winkeltje verkopen ze vuurwerk,maar papa vind het toch een beetje te prijzig(zeker voor indiase begrippen),we houden het maar bij onze knalletjes die we voor 10 cent gekocht hebben bij de supermarkt.We lopen maar snel door naar het kleine winkeltje met de hindoe spulletjes en ja hoor de Ganesha die wij zo mooi vonden staat er nog,maar we zien ook gelijk dat deze veel te groot en te zwaar is voor ons koffertje.Na veel overleg en discussie besluiten we toch maar een kleiner exemplaar te nemen en nog een beeldje van de apengod Hanuman en een klein beeldje van Ganesha voor Saphira haar kastje op haar kamer thuis.We krijgen een fikse korting van 1 euro(op een bedrag van 38 euri),dus we hebben weer goed onderhandeld.Blij met onze aanwinsten gaan we weer terug richting hotel.Vanmiddag hebben we ons weer lekker op het strand vermaakt.Eind van de dag zijn Finley en Saphira gaan parasailen.Ze worden met een klein bootje naar een andere boot(snelle boot) gebracht,die wat verder op zee ligt.Daar worden hun tuigjes vastgemaakt en dan gaan ze samen de lucht in.Na dit spannende avontuur lopen we weer terug naar onze hotelkamer(toch al gauw 5 minuten lopen).Vanavond gaan we weer lekker op het strand curry's eten met onze voetjes in het zand.