op weg naar Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu op weg naar Mumbai - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

op weg naar Mumbai

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

07 Mei 2015 | India, Bombay

Vandaag vliegen we naar Mumbai,waar we 2 dagen blijven.Na ons laatste ontbijt,gaan we uitchecken.Bij het uitchecken komen we erachter dat het hotel teveel voor onze kamer heeft gevraagd(wij hebben via internet geboekt).Met de manager komen we op een bedrag wat ons de helft scheelt wat we moesten betalen.Om 11 uur staat de taxi klaar die ons naar de luchthaven brengt.Als we bij de luchthaven komen en we laten onze tickets zien,is deze man gelijk druk aan het roepen.Snel lopen we naar de balie daar blijkt dat onze vliegtuig al om half 11 is vertrokken.Ze zijn ons dus vergeten een email te sturen(we houden altijd onze mails in de gaten).De volgende vlucht naar Mumbai gaat pas de volgende dag.Wij zien het niet zitten om nog een dag in een hotel bij het vliegveld te zitten,en we hebben onze kamers al geboekt in Mumbai.Na veel geregel hebben de baliemedewerkers van Indigo gezorgd dat we naar Delhi vliegen en vanuit daar naar Mumbai.Alleen het vliegtuig staat al klaar om te vertrekken,dus met de boardingpassen in ons hand rennen we achter de baliemedewerker aan over het vliegveld.Snel gaan we door de beveiling en rennen door de wachtende mensen naar de gate,snel in de bus die al klaar voor ons staat en die ons naar het vliegtuig brengt.Als we het vliegtuig inlopen zit idereen al klaar om te vertrekken.Na 2,5 uur komen we aan in Delhi(wilden altijd graag naar Delhi maar niet zo..)we lopen met onze koffers naar buiten.Je weet niet wat je voelt als je buiten komt het is hier 43 graden,echt ongelooflijk warm.Na wat gegeten te hebben bij KFC(waar Finley en Saphira graag wilden eten en is met airco),lopen we naar de gate voor onze vlucht naar Mumbai.Als we na 1uur en 40 min eindelijk aankomen in Mumbai gaan we snel op zoek naar een taxi.Bij een loketje betalen we voor de taxi(vaste prijs,mooi geregeld)lopen naar de chauffeur,die onze koffers op het dak gooit(daar gaan onze beeldjes) en zo rijden we Mumbai in.
Toeterende auto's dwars door elkaar heen,overal mensen die op straat lopen of hun groente aan het verkopen zijn,krottenwijken,maar ook moderne gebouwen,mensen die op een kleedje zitten met al hun spullen en zo op straat leven,welkom terug in Mumbai.We kijken onze ogen uit wat we allemaal zien en beseffen heel goed hoe blij we moeten zijn met wat we thuis hebben.Als we na een lange dag eindelijk bij het hotel aankomen,blijkt bij het boeken(dat we al in november online hebben gedaan)onze creditcard verlopen te zijn.Dus geen kamers in dit hotel maar we kunnen wel in een ander hotel van hun 2 kamers krijgen(tegen dezelfde prijs).Omdat we niet op straat willen slapen nemen we het aanbod aan.De koffers worden weer op het dak vastgemaakt en we rijden met de taxi(die nog net niet uit elkaar valt)naar het andere hotel 5 min. verderop.Daar aangekomen zien we veel mannen in jurken,vrouwen van top tot teen in het zwart,en als we dan op de t.v ook alleen maar arabische zenders voorbij zien komen weten we het zeker we zijn in een moslimhotel gestopt(gezellie).Als we dan ook nog een niet zo leuk berichtje van thuis krijgen hebben we het wel gehad.