Old-Goa - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Old-Goa - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Old-Goa

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

03 Mei 2015 | India, Bombay

Voor vandaag hebben we nog helemaal geen plannen gemaakt dus bij het ontbijt maar even overleggen wat we kunnen gaan doen.We zijn er snel uit,want eigenlijk hebben we het meeste al gedaan dus er blijft niet zoveel meer over.We besluiten naar Old-Goa te gaan,een stadje waar verschillende kerken staan uit de Portugese periode van rond de 16e eeuw.Nou zijn kerken niet echt ons ding wij zijn meer van de tempels.Na het ontbijt regelen we een taxi omdat het te ver is om met de scooters te gaan.De taxichauffeur zet ons af bij de eerste kerk de Basilica of Born Jesus.Als we naar de ingang van de kerk lopen blijkt de zondagsmis aan de gang te zijn en mogen we niet naar binnen ook al zegt papa dat we katholiek zijn (nice try).We lopen verder en gaan bij een ander gedeelte naar binnen waar het lichaam van sint Xavier ligt opgebaard(de stichter van deze kerk zo rond 1500),hij is gemummificeerd en ligt gewoon in een kist met raampjes zodat je hem kan zien liggen (beetje bizar).We nemen wat foto's en lopen naar de overkant van de kerk ,hier komen we aan bij de volgende kerk St.Catherine's chapel een wit geschilderde kerk die er van binnen heel mooi uit ziet.Naast deze kerk is een archeologisch museum waar we voor 7 eurocent pp(kinderen gratis) naar binnen mogen.In het museum staan allerlei beelden waaronder ook boedhistische exemplaren, maar ook maquettes hoe Old-Goa er vroeger uitzag(hierdoor krijgen we een beetje een beeld hoe het toen hier was).Hierna lopen we terug naar onze taxichauffeur,hij brengt ons verder naar de volgende kerk.Deze kerk St.Augustine Church & tower is bijzonder door een hele hoge toren die nog overeind staat.We lopen over het terrein waar niemand te bekennen is en waar het bloedheet.We zijn nu wel een beetje kerkmoe,gelukkig rijdt de taxichauffeur weer richting ons hotel.Op het strand kunnen we weer ff bijkomen van ons kerkendagje,het is hier allemaal zo vermoeiend door de hoge temperatuur(we klagen niet hoor,we passen ons gewoon aan).Vanavond gaan we niet op het strand curry's eten maar gaan we pizza eten bij Domino's.Na een veel te dure maar lekkere pizza laten Roos en Finley hun voeten even schoonknabbelen door in een bak met kleine visjes te gaan zitten.Met schone voeten gaan we verder en shoppen we nog wat op de Baga beach mainstreet.Het enige nadeel(papa vind dit een groooot voordeel)van het alleen met handbagage te reizen is,dat we niet veel kunnen kopen en dus lekker snel weer op de hotelkamer zijn om wat te relaxen.