markt in Mapusa - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu markt in Mapusa - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

markt in Mapusa

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

01 Mei 2015 | India, Bombay

Na het ontbijt vertrekken we met onze scooters naar Mapusa.Op vrijdag is hier markt,geen toeristen markt maar een local markt.Wij vinden het altijd leuk om op zo markt rond te zwerven.Als we bij het stadje aan komen wordt het verkeer drukker,maar het gaat Bianca steeds beter af,dus we rijden rustig verder.Als we bij een drukke rotonde aankomen besluiten we toch maar de scooters ervoor te parkeren.We lopen naar de overkant waar de markt al begint.Op de markt is echt alles te koop groente,fruit,gedroogd vis,vlees,maar ook kleding,slippers en huishoudelijke artikelen zoals pannen,servies.We lopen over de markt waar het druk is van de mensen,geschreeuw van de verkopers,het is leuk om te zien.Als we bij een stenen gebouw aankomen zien we dat hier de visverkoop is.We houden onze adem in en lopen er over heen,alle soorten vissen,garnalen,mosselen worden hier verkocht,eigenlijk valt het wel mee met de stank dus we kunnen weer gewoon ademen.Als we naar buiten lopen zien we een man die een stuk of 20 kippen met zich meedraagt.Wij kijken waar hij heen loopt(we zijn de kippen nog niet tegen gekomen)hij loopt de trap op naar boven.Wij lopen hem achterna en inderdaad boven aangekomen,komen we op de kippen en geiten afdeling.De kippen zitten in kleine hokken,en zitten te wachten tot hun kop er af wordt gehakt.Als we op de geitenafdeling komen zien we de vachten in een hoek liggen,maar ook de poten,koppen en hersenen zien we voor onze neus liggen even een schokkend momentje.We denken hier maar niet teveel over na,bij ons gebeurt het ook alleen zien we dat niet van dichtbij.We lopen terug en nemen nog een ander deel van de markt.Dan lopen we bezweet terug naar de scooters waarop we even lekker kunnen uitwapperen.Bij het hotel onze spullen gepakt en richting strand gelopen en niks meer gedaan.Na het eten zijn we over het strand naar Tito-lane gelopen.Dit is de straat waar alle nachtclubs en barrentjes zitten.Het was hier heel druk,het lijkt wel of heel Goa uitgaat op vrijdagavond.Het was wel gezellig de sfeer zat er goed in dat kunnen de Indiaase mensen wel.