Fort Chapora - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Fort Chapora - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Fort Chapora

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

30 April 2015 | India, Bombay

Vandaag gaan we weer een tochtje maken met de scooters.We rijden naar Chapora om een fort te gaan bekijken.We rijden rustig en nemen de tijd,zo stoppen we bij een vervallen kerkje,we kijken even bij een rivier en gaan tempels binnen die we onderweg tegen komen.Als we bij het fort aankomen moeten we een berg opklimmen(zonder trap of pad)in de gloeiende zon.Bovenaan lopen we door een ijzeren hek het fort binnen.We lopen in de hitte langs de muur van het fort,wat uitkijkt op zee.Na een beetje rondgehobbeld te hebben lopen we door het hek weer naar buiten.We rijden verder met de scooters naar Anjuna beach,we lopen even op het strand en drinken wat.We besluiten toch maar bij ons op het strand te eten,omdat het laagseizoen is en er weinig toeristen zijn,zijn de restaurants ook leeg dus zijn we bang om ziek te worden van de etenswaren die misschien al te lang liggen.Op de terugweg houden we onze ogen goed open voor politie.En ja hoor,in onze ooghoek zien we politie,we gaan de andere kant op om ze te ontwijken.Even later stoppen we en kijken op de kaart voor een andere weg,maar er gaat maar 1 weg naar Baga.Na een familieoverleg besluiten we terug te rijden en gewoon door te rijden en ze te negeren wel hebben we ons geld verspreid(alsof het lijkt of we niet veel geld bij ons hebben).We rijden terug naar de weg van Baga,we komen achter een vrachtwagen terecht daar blijven we achter en zo rijden we langs de politie.Snel rijden we door naar naar ons hotel.In onze kamer blijven we eerst even bijkomen bij de airco,dan vertrekken we weer voor heel de middag naar het strand.Finley en Saphira worden beziggehouden door het personeel,wij liggen lekker te relaxen.s'Avonds was het weer gezellig bij Xavier,iedereen ging helemaal los op hindi-house(wat hier erg populair is) zelfs het personeel doet een dansje.We lopen vrolijk terug naar onze kamer en genieten onderweg nog even van het vuurwerk wat ze aan het afsteken zijn(hier doen ze niet moeilijk,elke avond steken ze vuurwerk op het strand af).