dag 6 Sigiriya-Kandy - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu dag 6 Sigiriya-Kandy - Reisverslag uit Sigiriya, Sri Lanka van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

dag 6 Sigiriya-Kandy

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

15 Augustus 2013 | Sri Lanka, Sigiriya

Dit was onze laatste dag in Sigiriya en hier vandaan zijn we verder getrokken naar Kandy met dezelfde chauffeur als waar we mee rondgereden hadden in Polonnaruwa (type: niet lullen maar rijden).
De rit naar Kandy nam ongeveer 2,5 uur in beslag en ging wederom door het mooie groene landschap van Sri lanka.
De stad Kandy is gelegen in de bergen en zodoende is het hier iets frisser dan in de lager gelegen delen van Sri lanka maar bij aankomst bij het hotel was het nog steeds een aangename 28 graden dus dat viel niet tegen.
De weergoden zijn ons nog steeds goed gezind want tegen alle voorspellingen op internet in hebben wij nog steeds mooi weer zonder een spatje regen.
Ons hotel is gelegen op een hoge berg met een mooi uitzicht over het meer en het centrum van Kandy,vooral in de avond was dit een mooi gezicht met alle lichtjes die in heel de stad brandden i.v.m. met het Perahera festival.
Bij ons het hotel is het vergeven van de apen die totaal niet bang zijn en alles pikken en slopen wat ze ook maar te pakken krijgen en op je balkon gewoon door de ramen naar binnen zaten te kijken of er iets te roven viel.
In de bomen voor het hotel zaten hele kolonies vliegende honden die in de avonduren al krijsend voor het hotel rondvlogen.
Na aankomst bij het hotel was het inmiddels alweer twaalf uur geworden en tijd voor de lunch die we hebben genoten bij een traditioneel Sri lankees restaurant(Kentucky Fried Chicken).
De middag hebben we doorgebracht bij het zwembad van het hotel van waaruit we een prachtig uitzicht hadden over heel de stad.
In de avond hebben we na een maaltijd bij een crappy restaurant(we hebben niet echt een goed restaurant kunnen vinden) een plaatsje gezocht om de optocht van verlichte olifanten, vuurdansers en tempeldienaren te bezichtigen.
Langs de route die werd afgelegd stonden op verschillende plaatsen stoelen en tribunes opgesteld waar je een kaartje voor kon kopen voor rond de 50 euro per stuk!(de meeste locals zitten gewoon op de grond en zitten daar al uren van tevoren).
Tijdens de optocht word de tand van Buddha meegedragen op een hele grote tempelolifant vergezeld door de hoogste religieuze personene van Sri lanka.
De optocht word al gehouden sinds 1774 en er komen duizenden pelgrims
en toeristen van over heel de wereld naar toe om de optocht te aanschouwen.
Het was zo ontzettend druk langs de route die de optocht zou afleggen dat we met geen mogelijkheid kans zagen om ergens te gaan staan van waaruit we iets konden zien van de optocht.
Na veel wringen konden we eindelijk een stuk omlopen naar een plek waar het maar 3 rijen dik stond(en waar het gratis was) en waar we de kinderen naar voren konden duwen zodat zij in ieder geval iets zouden kunnen zien van de optocht.
Na ongeveer een half uur wachten zagen we in de vuurdansers en de verlichte olifanten in de verte aankomen .
Het wachtten was zeker de moeite waard want het was een heel spektakel met al het vuur,rook,trommels en verlichte olifanten en zelfs Saphira heeft meer dan twee uur zonder te piepen(jaja ze kan het wel)ademloos staan kijken naar heel de stoet die voorbij kwam.
Aangezien we hier nog een paar dagen zouden blijven zijn we na twee uur maar met de tuk-tuk terug gegaan naar het hotel omdat het toch alweer rond tien uur was en we de volgende dag vroeg uit bed moesten omdat we een dagtrip hadden gepland naar het olifanten weeshuis Pinnawela.