tuk-tuk,zonsondergang,tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu tuk-tuk,zonsondergang,tempels - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

tuk-tuk,zonsondergang,tempels

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

23 April 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Alles gaat hier goed.We hebben eerst alles uit moet zoeken,hoe het hier een beetje werkt.Het gaat hier wat moeilijker dan normaal.Maar we zijn al aardig goed in het negeren van iedereen die wat van ons wil(iedereen dus!!).
Afdingen gaat ook al een stuk beter(gewoon weglopen).
Alleen aan de warmte moeten we nog wennen(behalve Roos ,maar die doet normaal ook poko poko)we drinken liters water en nemen alleen de schaduw route.

Woensdag zijn we met de tuk-tuk(hier gaat alles met de tuk-tuk)naar het koninglijke park geweest daar nog 2 pagoda`s(tempels) bekeken.Na een korte onderbreking(Saphira:ïk wil naar huis"!!) zijn we naar het nationaal museum Angkor geweest.In dit museum(met airco,heerlijk)staan boedha`s en schatten uit het AngkorComplex.Na een snelle duik in het zwembad,zijn we naar een heuvel bij Angkor Wat gegaan(20 min. omhoog lopen, puf puf)om naar de zonsondergang te kijken.Wij waren daar met ongeveer 1000 man die liever met Finley en Saphira op de foto wilde dan dat ze de zonsondergang fotografeerde(Saphira:ïk ben vandaag wel populair he mam")hoezo kapsones.
Finley en Saphira zijn hier nogal een bezienswaardigheid,iedereen wil aan ze zitten,kusjes geven,optillen.

Vandaag weer een drukke dag gehad.We zijn eerst naar Phnom Kulen gegaan.Dit is ongeveer 2 uur rijden met de taxi vanaf Siem Reap.De weg was onverhard met veel hobbels en kuilen en heel stoffig.Hier aangekomen zijn we eerst een 9 meter lang liggende boedha gaan bekijken.
Daarna zijn we naar een waterval gegaan(gelukkig was er nog genoeg water in de rivier ondanks het droge seizoen).We hebben daar lekker gezwommen met de lokale bevolking(geen toerist te bekennen).Ook de paprazzi was er weer(dezelfde monniken van gister in hun "hup holland hup" outfit).Weer wilde ze met Saphira op de foto maar ze is het zat"no picture please".Op de terug weg zijn we nog naar Banteay Srei geweest een tempel van het AngkorComplex.We kwamen hier alleen aan op het warmste tijdstip van de dag(13.00).Dus de druppels water spoten van ons gezicht.Maar de tempel was met zijn zeer mooie inscripties zeker de moeite waard.Na eerst 534 bedelaars en andere verkopers te zijn gepasserd gauw de taxi ingekropen op naar het zwembad.

• 23 April 2009 - 16:00

Leslie:

Zo te horen is het er erg leuk. veel bezienswaardigheden ook.

Agh die arme Saphira, iedereen die aan haar zit,

tot over 15 dagen!

• 23 April 2009 - 19:04

Zusje!!:

Hoi hoi,

Fijn om te horen dat jullie het naar het zin hebben. En al die paprazzi, wat wil je met al die blondie koppies!! Geweldig, toch!! Jullie hebben het wel al druk zat gehad met bezienswaardigheden bekijken!! Leuk om het allemaal zo te lezen. Verders gaat het hier allemaal ze gangetje! Op zich lekker weertje, net iets warmer dan bij jullie???? Nou, ben benieuwd naar jullie volgende belevingen!! Groetjes en dikke zoenen van Rel, Mars en kleine Gio -xxxxxxxxx- Toedeloetje!!!!!

• 25 April 2009 - 06:16

Laila:

haha....leuk he blond zijn!
    veel plezier!

• 26 April 2009 - 08:27

Marcel:

kan je nagaan als ik erheen gaat,kan ik met 4000 man op de foto.ga wel naar ponypark slagharen.veel plezier verder

• 27 April 2009 - 10:20

Natasja:

he vakantie gangers,
    zo te lezen hebben jullie het naar je zin en doen jullie veel.leuk om zo op de hoogte te blijven.
    geniet lekker en we spreken elkaar na de vakantie.