Dag 16 - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 16 - Reisverslag uit Candidasa, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 16

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

17 Augustus 2014 | Indonesië, Candidasa

We gaan een dagje naar het strand!Ons hotel ligt wel aan zee,maar je kan niet in de zee zwemmen,is te wild.Maar 5 km verderop is een strandje White Sand beach en daar kan je zwemmen en snorkelen.Eerst moesten we onze boottickets regelen voor de Gili's,waar we donderdag heen gaan.Nadat de tickets waren geregeld,laten we ons afzetten op het strand.Voordat je daar komt moet je eerst een zandweg met hobbels en kuilen over.Daarna kwamen we op een klein strandje met een stuk of 10 kleine restaurantjes.Het had wat weg van "ons"strandje in Palolem(India)waar we nog steeds heimwee naar hebben,zelfs Finley en Saphira hebben het er nog steeds over en is toch al een paar jaar geleden.Op het strand komen gelijk de eigenaren van de restaurantjes aanstormen,of je bij hun tentje wil liggen(gratis stoelen maar wel dat je daar wat eten of drinken besteld).We zijn niet bij de eerste gaan zitten,even wat doorgelopen en toen bij een tentje neergeploft.Na eerst wat gedronken te hebben,zijn Finley en Saphira de zee ingegaan.Ze kwamen al direct terug voor hun snorkelspullen.Ze hadden wat nemo visjes in het geel gezien en wat koraal,Saphira had een waterslang gezien(of het waar is vragen we ons af).Na al het zwemmen kregen ze honger en zijn saampjes een noodlesoepje gaan eten.Het was nog een beetje vroeg,dus wij hebben wat later een soepje genomen.Na het eten nog even over het strand gewandeld en in de hoge golven gesprongen en natuurlijk even aan ons kleurtje gewerkt(eindelijk).Eind van de dag werden we weer opgehaald.Op de terugweg zagen we vele ceremonie's,want het is onafhankelijkheidsdag.Op onze kamer even een rustmomentje.Daarna zijn we naar het straatje gegaan met de restaurantjes.Roos wilde wat anders dan rijst,dus hebben we een hamburger,kipsate en pizza gegeten.Jammer dat het zo lang duurde,dus naar dit restaurant gaan we niet meer.Daarna met de taxi naar het hotel.In de kamer zetten we de tv aan en wat zien we,een boot gezonken met 10 toeristen en 5 locals bij een eiland in Indonesie,precies weer als wij donderdag met de boot meemoeten.