Arambol beach - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Arambol beach - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Arambol beach

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

28 April 2015 | India, Bombay

Het plan van vandaag is om met de scooter naar Arambol beach te gaan.Arambol ligt in het uiterste puntje van Noord-Goa(25 km van Baga beach)en het word omschreven als een hippie strand(hier blijven mensen voor langere tijd,veel yoga,en van drugs kijkt niemand hier op).We rijden over rustige wegen heerlijk door de warmte,af en toe wat koeien op de weg(blijft een leuk gezicht)als we een stadje naderen word het verkeer even hectisch,dus goed opletten op andere scooters en bussen.Ruim een uur later komen we aan in Arambol,we rijden in een straatje met aan weerskanten winkeltjes zo naar het strand.Het strand ziet er leuk uit met palmbomen en huisjes tegen rotsen.Na een drankje,willen we weer verder met de scooters richting een zoetwater meer aan het strand,maar Bianca krijgt een paniekaanval en rijd vol gas tegen een andere scooter aan(scooter glijdt uit in het zand)gelukkig niks aan de hand,alleen de scooter loopt een beetje aan maar dat is door papa zo verholpen.We rijden een stukje verder,parkeren de scooters,en lopen een straatje in die ons naar het zoet water meer moet brengen.We lopen op een pad langs de rotsen en winkeltjes naar het meer.Als we daar aankomen zien we inderdaad een meer maar veel rommel aan de kanten,plastic in het water maar toch mensen in het water.Wij die oververhit zijn,kunnen het ook niet laten om even in het water te gaan(als de travel-clinic dit weet,word altijd voor gewaarschuwd).Het water was heerlijk warm maar volgens papa is het meer een pool-of-dead dan een zoetwatermeer(bah bah wat een smerig meertje)Hierna lopen we terug naar de scooters en beginnen we weer aan de terugreis.Als we bijna bij Baga zijn,word er geseind naar ons door een tegen komende scooterrijder(in Azie seinen ze van te voren voor politiecontrole).En ja hoor na 5 min. rijden we in een verkeerscontrole.We worden aangehouden en krijgen een boete omdat we geen motorrijbewijs hebben en geen helmen dragen.Roos heeft zich er nog een beetje uitgeluld maar we moeten toch 20 eurries betalen(wat die lamlul gewoon in zijn zak steekt ).Overdonderd rijden we terug naar het hotel.De rest van de middag liggen we lekker onder onze parasol(je kan pas rond half 4 in de zon dan is het lekker).Toch blij dat we voor Baga hebben gekozen om te verblijven(Arambol was ook een optie maar daar wilde papa niet heen want die had geen zin om tussen de doorgedraaide hippies te zitten).'s Avonds zijn we eerst een taxi gaan regelen voor de volgende dag.We willen morgen naar een waterval met grotten(een rit van ongeveer anderhalf uur).Bij de eerste taxistandplaats gaan we in onderhandeling met 5 mannen maar die vragen veel te veel,Roos wil voor 1000 roepies( ong 10 euri) maar zij vragen 3x zoveel wat echt belachelijk is voor Indiase begrippen.We lopen dus gewoon door om het ergens anders te vragen,1 van de taxichauffeurs komt ons helemaal achterna op de scooter met een tegenbod van 1800 roepies maar dat hoeft niet meer we hebben al een andere chauffeur gevonden die ons brengt voor 1600 roepies(wat later natuurlijk ook teveel blijkt te zijn want in het hotel staat een prijslijst voor taxi's en die brengen je voor 1500 roepies).Hierna zijn we over het strand teruggelopen naar onze favoriete beachshack om weer even een lekkere curry te eten .