Dag 20 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 20 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 20

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

21 Augustus 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Vandaag gaat onze wekker om half 7,omdat we nog uit moeten checken en we willen graag nog even wat eten voordat we weg gaan.Na het eten staat de chauffeur al te wachten die ons naar Pandang Bai brengt.In Padang Bai nemen we de boot van 9.00 naar Gili Trawangan,1 van de 3 eilanden voor Lombok.Eerst moeten we onze voucher omwisselen voor tickets,daarna worden de koffers gelabeld en lopen we met het koffermannetje mee naar de boot.Bij de boot zijn wij niet de eerste,er staan al heel wat toeristen te wachten.Als eerste worden alle tassen en koffers op het bovendek gelegd wij mogen na een half uur,wachtend in de brandende zon,aan boord.Na 1 uur varen komen we aan op Gili Trawangan.Gili Trawangan is het grootste en drukste eiland,ook wel partyeiland genoemd bekend door de magic mushrooms.Als je om je heen kijk zie je licht blauw water en wit strand(echt mooi).We laten ons met een paardenwagen(chidomo's)naar het hotel brengen(maar niet bij nadenken dat het zielig is).Hier op het eiland kan je alleen lopen,fietsen of met paard en wagen.We waren te vroeg voor onze kamer,maar daar hadden we al rekening meegehouden(we hadden onze badkleding al aan).Na het inchecken zijn we naar het strand gelopen en een ligstoel veroverd.Na even in de zee gewommen te hebben,zijn we wat gaan eten verder op het strand.Op het strand zitten allemaal eettentjes en cafeetjes.Na het eten mochten we naar ons huisje,wat er super uitziet.Daarna weer terug naar het strand waar we heel de middag hebben gelegen.Aan het eind van de middag een beetje regen,maar niet koud dus onder de parasol goed te doen.Vanavond gingen we natuurlijk bij het verkeerde restaurant eten,waar het zo lang duurde,maar het was wel lekker.Toen naar ons huisje gelopen.