Dag 5 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 5 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 5

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

06 Augustus 2014 | Indonesië, Bandung

De wekker ging vandaag om 6.00.Een half uur later zaten we aan het ontbijt.En nog een half uur later zaten we in de taxi naar de vulkaan Tangkuban Prahu.Deze vulkaan word ook wel drive-in vulkaan genoemd omdat je met de auto helemaal tot de aan de rand van de krater kan komen.Na een klein uurtje rijden komen we bij de vulkaan,als we uitstappen ruiken we gelijk de zwavellucht(rotte eieren).We trekken onze jassen aan want het is een stuk kouder hier.We lopen door een smal pad van 500 meter,met aan beide kanten kleine winkeltjes die allemaal souverniertjes verkopen,naar boven.De winkeltjes waren nog dicht omdat het nog vroeg was en we waren ook de enige touristen dus we hadden geen last van de opdringerige verkopers.Boven aangekomen kon je goed de krater zien.Daarna zijn we nog doorgelopen naar boven naar de rand van de vulkaan.Een pad waar we weer een beetje moesten klauteren door de mooie natuur.Toen we niet meer verder konden zijn we terug gelopen.Ondertussen gingen de winkeltjes open en de toeristen kwamen d'r aan dus tijd voor ons om verder te gaan.De taxi bracht ons in een half uurtje naar het hot springs park Sari Ater.Een park met verschillende hot springs,zwembaden,restaurants,bioschoop,waterfietsen en nog meer dingen om je heel de dag te vermaken.De entree van het park was maar 2 euro,de hot springs waren gratis maar voor de andere dingen moest je nog een klein bedrag betalen.Wij waren zoals altijd de enige toeristen dus werden goed bekeken.Als eerste zijn we in een hot spring gegaan met onze voeten wat 40 graden was.Daarna een beetje rond gelopen en ons omgekleed dat we in de grotere hot springs konden gaan.Dat was weer een heel spektakel want mensen namen foto's van ons en wilden met papa tattoo en Saphira op de foto.Mama kon helaas alleen met de voetjes in het water omdat alle vrouwen gekleed het water ingingen.Na de hot springs zijn Finley en Saphira nog met een kabelbaan over het meer gegaan.Daarna wat eten en drinken bij de stallentjes genomen,het eten was naar onze verwachting heel goed en daarna terug naar onze taxi.Nadat onze taxi ons bij het hotel afgezet heeft nog een duik in ons zwembadje genomen.
S'avonds maar weer in het hotel gegeten.Na het eten gingen Finley en Saphira nog even zwemmen en papa en mama de koffers klaarzetten,want morgen gaan we verder naar Pangandaran.