Dag 7 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 7 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 7

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

08 Augustus 2014 | Indonesië, Pangandaran

We konden vandaag heerlijk wakker worden zonder het alarm van de wekker.Maar mama had zich in de tijd vergist,ze dacht dat het een uur later was,dus zaten we nog 7 uur aan het ontbijt.Om 9 uur moesten we bij het toeristenburootje zijn.Vandaag gaan we met de scooter naar Green Valley en Green Canyon.Mama zit bij papa achterop en Finley en Saphira samen op een scooter met een driver ook gaan er nog 2 meisjes mee.Als we een stukje op weg zijn stoppen we bij een begraafplaats.Op deze begraafplaats zijn mensen begraven van de tsunami.Pangandaran is in 2006 getroffen door de tsunami.Daarbij zijn 900 mensen omgekomen.Bij het strand kom je ook steeds borden tegen die aangeven welke kant je op moet met een tsunami.De gids die met ons mee was heeft dit ook meegemaakt en is hierdoor heel zijn familie kwijt geraakt.Daarna reden we een stukje over een smal pad hier kwamen we verschillende soorten planten tegen zoals een peanutplant,beansplant,cassave,papaya erg leuk om dat te zien.We reden verder door dorpjes waar de tijd heeft stilgestaan.De mensen lachten vriendelijk en zwaaide naar ons,kinderen kwamen zwaaiend aanrennen.In deze dorpjes zou je normaal niet komen.Ook reden we door de rijstvelden en omgeving,wat echt heel erg mooi was.Ook heeft de gids ons verteld hoe de rijst word geoogst.Na 2 uur kwamen we aan bij de Green Valley ondertussen was het flink gaan regenen dus even geschuild bij een restaurantje.Na de bui liepen we over een pad die ons bij rivier bracht.Bij de rivier gingen we het water in en zwommen we eerst een stuk grot in daarna weer terug.Daar moesten we over glibberige stenen lopen en in een waterval van 4 meter springen.Toen mama eindelijk ook gesprongen had,hebben Finley en Saphira nog even Tarzan en Jane nagedaan,slingerend aan een touw het water in,het laatste stuk van de rivier werden we door de stroming meegesleurd.Hierna zijn we wat gaan eten.Na het eten gingen we met de scooters weer verder door de rijstvelden en verschillende dorpjes.Na een flink eind gereden te hebben kwamen we aan bij Green Canyon.Hier gingen we met een boot op de rivier naar een 30 meter hoge waterval.Waar de zon mooi van bovenaf op de waterval scheen.Dit was ook gelijk het einde dus gingen we weer met de boot terug onderweg kwamen we nog varanen tegen.Toen we weer bij onze scooters aankwamen was onze band weer helemaal plat,we hadden hem al onderweg een keer opgepompt,dus 1 van de drivers heeft hem even meegenomen om hem te laten maken.Na een half uurtje kwam hij terug en gingen we verder.De terugweg gingen we over wegen met diepe kuilen en stenen.Onderweg toch weer gestopt en een andere scooter gekregen,want de band was weer plat,en naar huis gereden.Toen we bij het hotel waren was het alweer 18.00 dus maar gelijk gaan eten.Maar weer lekker bij Bamboo Beach gezeten.Na het eten,gelijk naar het hotel gegaan,want we waren allemaal moe.