dag 16 Unawatuna-Hikkaduwa - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu dag 16 Unawatuna-Hikkaduwa - Reisverslag uit Hikkaduwa, Sri Lanka van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

dag 16 Unawatuna-Hikkaduwa

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

24 Augustus 2013 | Sri Lanka, Hikkaduwa

De rit van Unawatuna naar Hikkaduwa is een rit van ongeveer een klein uurtje dus we hadden om negen uur afgesproken met een lokale taxi-chauffeur zodat we nog even op ons gemak konden ontbijten alvorens we naar Hikkaduwa gingen.
Hikkaduwa is een surfers bestemming met een strand waar vrij hoge golven zijn om te golf surfen en waar volgens mama een soort hippie-surf sfeertje zou hangen.
Precies om negen uur zijn we vertrokken zodat we bij aankomst in Hikkaduwa nog de rest van de dag zouden hebben om de omgeving van Hikkaduwa te verkennen.
Op weg naar Hikkaduwa veranderde de omgeving langzaam aan van een tropische jungle in een drukke weg met ernaast een winderig strand waar niemand te bekennen was.
Aangekomen bij het hotel dat we geboekt hadden waren we inmiddels niet meer zo enthousiast en bij de rondleiding door het hotel(dat op een paar chagrijnige russen compleet verlaten was)was al ons enthousiasme verdwenen.
Het hotel was behoorlijk gedateerd en de kamers die we gereserveerd hadden roken muf en zagen er niet zo lekker fris uit.
Na een rondje over het strand(het hotel lag op het strand) waar helemaal niemand te bekennen was(misschien doordat het laagseizoen is) en waar de zee te ruw was om in te zwemmen besloot papa om linea recta terug te keren naar Unawatuna.
Aan de overkant van het hotel(in een lokaal winkeltje)even een telefoontje naar het hotel in Unawatuna gepleegd,waar we van harte welkom waren om weer terug te keren en waar ze ons twee kamers voor de prijs van een aanboden(voorzien van een tussendeur).
In het winkeltje gelijk een aanwezige local aangesproken of hij ons naar Unawatuna terug wilde brengen met zijn eigen auto en na met wat geld te hebben gewapperd had hij hier wel oren naar(zelfs goedkoper als op de heenweg naar Hikkaduwa)
De manager en het voltallige personeel van het hotel in Hikkaduwa was in geen velden of wegen te bekennen dus hebben we gauw onze koffers gepakt en zijn we met stille trom vertrokken(gelukkig hadden we het hotel nog niet betaald,wat we eigenlijk vooruit hadden moeten doen(papa had al een soort voorgevoel).
Na een klein uurtje rijden waren we weer terug in het hotel in Unawatuna en dit voelde voor ons als een lekker warm bad.
De kamers (in de villa in de jungle)die ze voor ons vrij hadden gehouden waren net zo mooi als de family-cabana die we de afgelopen week hadden,en nu hadden we zelfs twee jacuzzi's.(en de prijs was hetzelfde als de twee stink-kamers die we in Hikkaduwa hadden gereserveerd).
Inmiddels was het al lunchtijd geworden en zijn we maar gelijk naar het strand gegaan om daar te lunchen en de rest van de dag door te brengen.

• 25 Augustus 2013 - 16:03

Bart:

Zie je ook nog mooie vogeltjes .