Dag 11 Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 11 Unawatuna - Reisverslag uit Unawatuna, Sri Lanka van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 11 Unawatuna

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

19 Augustus 2013 | Sri Lanka, Unawatuna

Finley is na een paar dagen ziek te zijn geweest gelukkig weer hersteld en kon zodoende weer lekker meedoen aan de tripjes die we hadden gepland.
In en nabij Unawatuna zijn geen sites met opgravingen uit het verleden dus hadden we maar besloten om naar een Turtle farm en een herbalgarden te gaan.
De turtle farm was een kleine tien minuten rijden met de tuk-tuk vanaf ons hotel dus dat was gelukkig geen vermoeiende tocht.
De eieren van de diverse soorten schildpadden die worden uitgebroed in de farm worden gevonden op het nabij gelegen strand of gekocht van de locals die ze stiekem (is verboden) midden in de nacht opgraven.
Ook worden hier zieke schildpadden en schildpadden die in visnetten terecht komen weer opgelapt en daarna,voor zover mogelijk,terug gezet in de zee.
Na hier een rondleiding te hebben gehad zijn we weer verder gegaan op weg naar een "Herbal garden "waar verschillende kruiden worden gekweekt voor allerlei medische toepassingen(touristtrap).
Aangekomen bij de garden kregen we gelijk een gids op onze nek en een bakje welkomstthee.
Aangezien we toch wel het een en ander wilden weten hebben we toch maar gebruik gemaakt van deze gids.
Boven verwachting was dit een zeer onderhoudende rondleiding waar we gelijk konden zien hoe diverse soorten kruiden en specerijen,die wij thuis ook vaak gebruiken om te koken,in de natuur groeien(kruidnagel,galangal,gember,citroengras,peper,currybladeren enz enz).
Voor alle kruiden en specerijen wist onze gids wel een medische toepassing op te noemen(van ontharen tot het reinigen van organen).
Uiteraard werd de rondleiding afgesloten met een bezoek aan een winkel waar je de producten die met de kruiden gemaakt werden kon kopen.
De producten waren zo ontzettend duur(20 euro voor een minipotje met ontharingscreme)dat we hier met een noodgang,zonder wat te kopen naar buiten zijn gerend.
Na dit bezoek begon onze drama queen(Saphira) weer een beetje te piepen en zijn we maar terug gegaan naar het hotel om onze zwemkleding aan te trekken en lekker de rest van de dag op het strand door te brengen.
Voor de volgende dag hadden we een excursie naar het havenstadje Galle gepland.

• 24 Augustus 2013 - 09:46

Bianca:

Ahhh echt schattig die kleine mini schildpadjes op de foto! :)