Fort Aguada - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Fort Aguada - Reisverslag uit Bombay, India van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Fort Aguada

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

27 April 2015 | India, Bombay

Om 9 uur vertrekken we met de scooters richting fort Aguada.Onderweg moeten we af een toe een verdwaalde koe ontwijken maar waar we het meeste op moeten letten zijn de vele toeterende scooters,vrachtwagens en bussen die ons aan alle kanten voorbij racen.Na 20 minuten bereiken we fort Aguada .Een Fort wat gebouwd is in 1604 door de Portugezen.Als we naar binnen lopen zijn wij de enige westerse toeristen,wel zijn er veel Indiase toeristen. Dus dat betekend weer veel poseren met onze Indiase vrienden.Nadat alle foto's zijn genomen lopen we snel door de trap op waar we in het fort komen,een grote open ommuurde ruimte,hierdoor lopen dus de zweetdruppels al snel weer over ons gezicht.Als we heel het Fort bezichtigd hebben lopen we weer terug naar onze scooters.We rijden door naar de gevangenis die wat verder op ligt.We mogen tot het hek,dus zien alleen de buitenkant,want deze gevangenis is nog gewoon in gebruik.De cellen liggen vol in de zon dus als je hier zit heb je het echt slecht.Hierna rijden we naar de pier die ook nog bij het Fort hoort.Met een ijsje in ons hand(10 cent per stuk) lopen we de pier op en.Na een paar foto's van het uitzicht(en mama weer even poseren met iets te enthousiaste Indiase mannen haha)klimmen we weer op onze scooters en rijden we met een slakkegangentje naar ons hotel(zodat we een beetje om ons heen kunnen kijken en wat van de omgeving kunnen genieten)Onderweg even gestopt om een paar boodschapjes te doen,bij een vrouwtje met een heel klein winkeltje(vlakbij ons hotel),maar ze verkoopt van alles en nog wat.Terug in ons hotel snel omgekleed en weer naar het strand gegaan.Na onze lunch,hebben we met zijn allen even een schoonheidsslaapje gedaan(was toch wel weer allemaal vermoeiend door de warmte).Na ons slaapje wilden we even afkoelen in de zee maar dat ging weer even duren omdat er 1 met ons op de foto wilde maar dat werden er algauw een stuk of 10 met iedere keer een andere telefoon(maar gewoon keep on smiling).Baga strand is een strand waar veel Indiaase mensen naar toe gaan als dagtripje of vakantie.Nu het laag seizoen is er zijn hier maar weinig westerse toeristen en vallen wij met onze blonde haren dus behoorlijk op dus weinig kans om ze te ontwijken.Vanavond weer bij ons favoriete restaurantje gegeten.Alle menu's van de restaurantjes op het strand zijn een beetje hetzelfde,het personeel is overal aardig,het bereik van het internet is overal slecht dus eigenlijk maakt het niet uit waar je neer ploft,en als je een restaurant heb gevonden waar je geen gratis bijwerkingen bij krijgt(op het toilet)dan kan je het beste daar blijven eten.Overdags zoeken we meestal een beachshack uit bij het watersportshuisje daar is de meeste bedrijvigheid.s'Avonds hebben we niet zoveel zin meer om te lopen dus ploffen we neer bij Xaviers wat voor de deur van het hotel op het strand zit en waar we lekker met onze blote poten in het zand kunnen zitten en de curry's zijn hier echt heerlijk (tot nu niemand gratis bijwerkingen).