Dag 22 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 22 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 22

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

23 Augustus 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

We zijn nu 3 dagen op Gili Trawangan,en prima naar ons zin!!Saphira doet heel de dag boodschapjes op haar fiets.Ze haalt blikjes drinken(goedkoper dan in het hotel)en ijsjes in de plaatselijke supermarktjes,en praat met iedereen in het engels.Finley is normaal niet voor uit te branden dus die voelt zich hier helemaal thuis,hij valt nog net niet op de fiets in slaap.Iedereen is hier op het eiland zo relaxed en aardig,lijkt wel of hier geen agressie en problemen voorkomen.De meeste mensen lopen in bikini en zwembroek en blote voeten en als ze kleding aanhebben is dat weinig.Overal zitten mensen in zitzakken gezellig wat te drinken of liggen in relaxhouding op het strand.Tegen de avond komen er bandjes in de restaurantjes of als je kan zingen,pak je zelf de microfoon.Het lijkt wel of we in een andere wereld zitten.Een wereldje die ons wel bevalt.Vanmiddag na het eten zijn we nog 2 fietsen gaan huren.Omdat we heel de dag lui liggen te doen,was de planning om het eiland met zijn vieren rond te fietsen.Bijna ging dat niet door,omdat Saphira haar hoofd lelijk had gestoten.Maar na een pleister,ging onze bikkel gewoon door.Na eerst een afkoeling in de zee, zijn we tegen het eind van de middag op onze fietsen gestapt.Eerst hebben we heel de strip afgereden,hier gebeurt alles,winkeltjes,restaurantjes en barretjes.Na de strip komen we op het andere gedeelte van het eiland.Hier is weinig te doen af en toe een hotel of wat huisjes.Je kan aan deze kant ook niet de zee in,het is een modderpoel.Na een heel stuk gefietst hebben slaan we af een ander weg in(rechtdoor was alleen zand).Hier lopen de koeien los en komen we langs huisjes waar de local mensen wonen(armoedig).Deze weg uitgereden komen we weer op de strip vlakbij ons hotel.We hebben in ongeveer een uurtje het eiland rondgereden.Na het fietsen heeft Saphira nog nieuwe huisdiertjes gevonden met hulp van haar broer.We hebben nu een garnaal,een krab en 2 zeeslakken.S'avonds bij Samba gegeten met live muziek.