Dag 6 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 6 - Reisverslag uit Pangandaran, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 6

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

07 Augustus 2014 | Indonesië, Pangandaran

Vandaag ging de wekker,nog iets eerder dan gisteren,om 5.30.Snel aankleden,de laatste dingen ingepakt en nog even snel een ontbijtje erin gepropt.Toen met de taxi naar het station gereden.Want vandaag gaan we weer verder met de trein naar Pangandaran.Onze trein stond er al,was een half uur te vroeg,we twijfelde of het onze trein wel was maar nadat Roos het 3x had gevraagd zijn we toch ingestapt.En inderdaad om 7 uur vertrok de trein.We reden weer door de mooie omgeving van West-Java.Onze trein gaat naar Yogjakarta maar wij gaan er halverwege uit in het plaatsje Banjar.Na 4 uur met de trein kwamen we aan op het kleine station Banjar.Toen we uit het station liepen stonden er alleen becaks(fietstaxi's).We namen 3 becaks die ons naar het busstation brachten.Op internet hadden we gelezen dat er alleen bussen naar Pangandaran gaan.We hadden al via het hotel een taxi geprobeerd maar het hotel reageerde niet.Na ongeveer 10 minuten in de becaks stopten ze bij een oud taxibusje,met de chauffeurs van het busje gingen we in onderhandeling over de prijs.Na een goede prijs stappen we in het busje die ons naar Pangandaran zou brengen.Na een uur bonkend en stotend in het busje doorgebracht te hebben kwamen we aan bij het hotel.Na het inchecken,onze zwemkleding aan,en op weg naar het strand.Op het strand was het niet druk,wat local mensen aan het surfen en wat backpackers.De zee is wild en er staat een sterke stroming dus we kunnen hier niet zwemmen.We zijn neergeploft bij Bamboo beach hebben wat gegeten en hier aan het strand gelegen.Eind van de middag liepen we langs een toeristen kantoortje met excursies,we willen hier in Pangandaran graag naar Green Canyon,dus maar gelijk voor morgen geregeld.En ons om laten praten om de dag erna te gaan tubben door grotten.Dus we zijn voor 2 dagen volgeboekt.Daarna nog even in het zwembad bij het hotel gezwommen.Vanavond weer heerlijk gegeten met onze voetjes in het zand bij Bamboo beach.Na het eten rustig teruggelopen naar onze kamer en lekker gaan slapen.