Dag 4 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 4 - Reisverslag uit Bandung, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 4

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

05 Augustus 2014 | Indonesië, Bandung

Vandaag gaan we beginnen met treinen.Je kan op Java beter met de trein reizen omdat het erg druk is op de wegen met het verkeer.Nog nooit hebben we dit met onze reizen gedaan,dus we zijn benieuwd.Na het uitchecken brengt de taxi ons naar het treinstation,daar aangekomen gaan we eerst onze andere treinkaartjes uitprinten.Wij hebben via internet al onze treinkaartjes gekocht,dus met de code die je krijgt print je ze via een computer op het station uit.Omdat alles vlotjes verliep waren we dus veel te vroeg voor de trein.In de aankomsthal heb je verschillende eettentjes dus wilden we wat gaan drinken.Maar dit was niet zo goed plan toen we zaten en koffie en thee besteld hadden zag papa al de eerste kakkerlak in zijn ooghoek.Toen we eens goed om ons heen keken zagen we de kakkerlakken kris kras door elkaar rennen.Ondertussen was het drinken gebracht,de koffie en thee zaten in kopjes dat we geen eens beet durfde te pakken,we hebben betaald en namen de flesjes cola mee.Na ons avontuur met de kakkerlakken zijn we de roltrap op gegaan naar het perron.Onze trein kwam netje op tijd,we zaten eksekutif(duurste kaartje maar kost nog geen drol)goede stoelen en je kan eten en drinken bestellen bij vrouwtjes die langs komen.De treinreis duurde 3,5 uur,we zagen alles voorbijkomen door ons raampje zoals krottenwijken,rijstvelden,dorpjes.Het grootste deel hebben we toch weer geslapen.Maar het is ons goed bevallen.Toen we aankwamen op het station hebben we een taxi genomen naar ons hotel.Ook dit keer weer een Novotel.Na het inchecken zijn we het stadje ingelopen om een taxi te regelen voor morgen.Maar het stadje was niet meer dan allemaal auto's en scooters die voorbij sjeesden.Ook weinig restaurantjes,die er waren daar
durfde we niet te eten,hebben geen zin om gelijk al een voedselvergiftiging op te lopen.Dus na blikjes drinken en chips ingeslagen te hebben bij de plaatselijke supermarkt terug gelopen naar het hotel.In het hotel gelijk een taxi besteld voor morgen,wel duurder,maar buiten konden we niks vinden.Daarna nog even afkoelen in ons kleine zwembadje.Vanavond in het hotel gegeten,en we hebben voor het eerst deze reis lekker gegeten.Na het eten naar onze kamer gegaan want we waren toch wel moe en we moeten morgen er vroeg uit voor de vulkaan.