Dag 3 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu Dag 3 - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van roos en bianca korput - WaarBenJij.nu

Dag 3

Blijf op de hoogte en volg roos en bianca

04 Augustus 2014 | Indonesië, Batavia

Jakarta word beschreven als een drukke, vieze stad,waar weinig te zien is.Wij,eigenwijs,willen dat zelf ervaren.Gisteravond hadden we allemaal(behalve Saphira)moeite met in slaapkomen,we waren allemaal moe maar toch klaarwakker.Dus toen vanochtend de wekker om 7.00 ging hadden we het even moeilijk.Na een heerlijk ontbijtje,hebben we een taxi van het hotel genomen,die ons naar het treinstation Gambir bracht.Daar aangekomen hebben we onze treinkaartjes opgehaald voor morgen.We wilde daarna naar Batavia ,een wijk in Kota,waar vroeger in de 17e eeuw de nederlanders woonden.Het was te ver om te lopen,dus een taxi aangehouden.We hadden een prijs afgesproken,maar in de taxi gingen we dat omrekenen en hadden ons vergist,de chauffeur vroeg 5x zoveel.Papa vroeg de taxi te stoppen omdat hij te veel rekende,de chauffeur nog proberen met een andere prijs maar die was ook veel te hoog,hij boos,papa heeft geld op de achterbank gelegd en we zijn uitgestapt.Verderop stond een andere taxi met meter die we hebben genomen.Aangekomen bij Batavia zijn we naar het plein gelopen waar het stadshuis staat en andere gebouwen met nederlandse invloeden.Het stadshuis was gesloten omdat het maandag is.Nog een beetje rondgelopen maar we vonden het een beetje tegenvallen.Dus toen maar besloten om naar de haven Sunda Kelapa te gaan,wat vroeger een belangrijke handelshaven van de nederlanders was.Daar aangekomen zagen we schepen en hijskranen en wat werklui om daar nou rond te lopen zagen we niet echt zitten.Toen maar aan onze taxichauffeur gevraagd of die ons naar de wijk Glodok wilde brengen.Glodok ook wel chinatown genoemd,is een wijk met allemaal smalle straatjes.In die straatjes verkopen ze alles.De ene keer loop je in een steegje met kleding en sieraden,en dan loop je tussen de kikkers en schilpadden.Dit vinden we altijd heel leuk vooral als we ook nog de enige toeristen zijn,heerlijk zo tussen de locals.In deze straatjes kan je ook voor weinig eten,maar niet gedaan,we hebben maar even een hamburgertje gegeten bij een soort van Mac Donalds maar dan in het aziatisch.Na onze maaltijd zijn we lopend naar ons hotel terug gelopen.Onderweg nog even een chinese tempel meegepikt, wat wel de moeite waard was..Bij het hotel onze zwemspullen gepakt en lekker bij het zwembad gelegen en lekker gezwommen.S'avonds lekker bij de pizzahut gegeten.Het is hier moeilijk om een restaurantje te vinden,je kan kiezen uit een stallentje op straat of een chinees restaurant niet wat we gewend zijn in Azie.We hebben ons vermaakt in Jakarta maar 1 dag is inderdaad genoeg.Morgen gaan we met de trein verder naar Bandung.